Šmejdi mají novou taktiku, na tohle si musí dát zákazníci pozor
Podle odborníků, kteří se zabývají ochranou spotřebitelů, se takzvaným šmejdům stále daří klamat zákazníky. Své praktiky totiž přizpůsobili a tradiční předváděcí akce v restauracích nahradili například nabídkami po telefonu. Lidé často naletí i kvůli tomu, že si nepřečtou pozorně smlouvy.
Z akcí v kulturních domech se praktiky šmejdů přesunuly do oblasti telefonních nabídek nebo podomního prodeje. "Podomní prodejci obcházejí domácnosti, vedle nové smlouvy dají podepsat smlouvu o koupi led žárovek za symbolickou částku a v momentě, kdy člověk řekne ne, chci odstoupit, tak se mu ta smlouva vyúčtuje a ty žárovky rázem stojí několik tisíc," přiblížil novou taktiku Lukáš Zelený ze společnosti dTest.
Mnohdy se ale lidé dostávají do problémů vlastní nepozorností a neznalostí. A to i v případech, kdy nejde o podvodníky, ale o seriózní společnosti. Uzavřená smlouva s pojišťovnou nemusí nutně zaručit vyplacení peněz při zranění a mnohdy hrají roli zdánlivé maličkosti.
"Narazil jsem na to, že někdo nenahlásil, že člověk prodělal žloutenku, pak si zlomí nohu, ono to spolu nesouvisí, ale tím, že nějakou informaci na začátku zapřel, tak to může být důvod, že pojišťovna nemusí plnit. Já jim vždycky radím, ať raději vyplní víc, než míň," radí
"Málokdo ví, že na rozhodnutí o uznání reklamace má prodejce tři dny," doplnil Zelený. Co se týče podvodných praktik takzvaných šmejdů, odborníci už dlouho volají po uzákonění toho, aby poškození mohli podat hromadnou žalobu. Řešení těchto případů by to prý usnadnilo a hlavně urychlilo. Návrh zákona ministerstvo spravedlnosti zákon chystá.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.