Smart data odhalí, co zákazník chce. I když o tom ještě neví
Objem dat na světě stále roste. Bisnode se v nich umí vyznat. Big data mění na Smart data, která klientům pomáhají dělat správná obchodní rozhodnutí.
Na světě se denně vyprodukuje 2,5 exabajtů dat a jejich objem stále rychle roste. Za poslední dva roky vzniklo 90 procent všech údajů na světě. Tyto informace jsou velmi cenné, ale je potřeba se v nich umět vyznat. Poradenská společnost Bisnode mění Big data na Smart Data. Údaje třídí, a ty nejlepší pomáhají klientům dělat správná obchodní rozhodnutí.
Pro lepší pochopení, jak fungují inteligentní (smart) data, si uveďme příklad z USA.
Jistý zákazník si stěžoval na obchodní dům Target, že mu posílá nabídky a slevy na zboží pro nastávající maminky. Pobouřilo ho, že řetězec navádí jeho náctiletou dceru k těhotenství. Byl ale překvapený, když zjistil, že jeho dcera skutečně čeká dítě.
Přesně tak fungují Smart data. Analýzami obrovského množství informací o klientech (big data) se dá vypočítat, co bude zákazník potřebovat. Dokonce ještě před tím, než si to sám uvědomí. Takto klient může oslovit nové zákazníky, kteří jsou nejblíž k obchodníku rozhodnutí a určit, co a kdy pravděpodobně koupí.
V minulosti bylo odhadování zákaznického chování jednoduché. Lidé měli děti, či půjčky v přibližně stejném věku a zůstávali v jednom domě po celé roky. Dnes není výjimkou být čerstvým rodičem v padesáti, anebo milionářem ještě na střední škole. Třicátník může být ekonomicky blíže k člověku před důchodem než ke svým vrstevníkům.
Skupina Bisnode denně zpracovává obrovské množství dat o firmách. Synchronizuje informace ze stovek zdrojů a prostřednictvím svého strategického partnera, americké společnosti Dun & Bradstreet, má přístup k nejobsáhlejší databázi firem na světě, která obsahuje prvotřídní data o více než 260 milionech firem z 240 zemí světa. Kromě veřejně dostupných dat Bisnode analyzuje i data od partnerů. Tím vzniká unikátní mix údajů.
Tyto údaje by ale samy o sobě byly na nic. Je potřeba je umět zanalyzovat a vyhodnotit. Analytici Bisnode jdou ale ještě dál. Výsledky analýz interpretují do prezentací. Manažeři tak nemusí ztrácet čas nad čísly. Právě naopak – na základě výsledků analýz mohou okamžitě dělat obchodní rozhodnutí.
Tímto způsobem je možné vyhodnocovat i data přímo na míru klienta. Ochrana a bezpečnost důvěrných a citlivých informací je samozřejmostí.
Upozornění redakce Kurzy.cz: Články, jejichž autorem nejsou Kurzy.cz, nevyjadřují názor redakce či provozovatele portálu Kurzy.cz. Využijete-li v článcích poskytnutá sdělení jako investiční doporučení nebo poradenství, činíte tak z vlastního uvážení, na vlastní náklady a riziko.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
19.03.2024 Kde jsou nejlevnější last minute zájezdy – jak...
15.03.2024 Klíčové faktory úspěšného tradingu? Názor...
12.03.2024 XTB zvyšuje úroky z volných prostředků!
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Michal Brothánek, AVANT IS
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trhy excelují: Japonský Nikkei, americký Nasdaq a nejnověji i zlato dosahují historických maxim
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Spotřebitelská inflace dále ustupuje, meziroční růst již na inflačním cíli ČNB
Ali Daylami, BITmarkets
Vítězství Trumpa může zbrzdit rozvoj centralizovaných digitálních měn