Facebook by měl platit za zpravodajství, tvrdí Murdoch
Facebook by měl platit za zpravodajství obdobné poplatky, které platí poskytovatelé kabelové či satelitní televize za přenášené televizní programy, prohlásil mediální magnát Rupert Murdoch. Facebook by tak platil mediálním podnikům za šíření jejich zpravodajství, což by novinářům zajistilo výrazně příznivější vyhlídky. Pro FB by se zaplacením poplatků podle Murdocha nijak podstatně neumenšil jeho zisk.
Evropské tiskové agentury upozornily, že zpravodajství je po osobním kontaktu hned druhým důvodem pro využívání sociální sítě Facebook. Zájem o zpravodajství podle agentur pomáhá internetovým společnostem zvyšovat příjmy z reklamy na úkor těch, kteří zprávy vytvářejí.
„Facebook při mnoha příležitostech uvedl, že jeho cílem je stát se největším médiem na světě. A přitom Facebook ani Google nemají svou redakci. Nemají žádné zpravodajské sítě, národní ani mezinárodní. Nemají žádné týmy reportérů v Sýrii, kteří by riskovali život, aby ukázali pravou tvář války,” uvedlo devět evropských agentur v prosincovém prohlášení. „Nabízejí uživatelům internetu práci jiných zveřejňováním odkazů na jejich zprávy,” dodaly.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz