Patria (Patria Finance)
Investice  |  24.11.2017 14:00:42

Češi peníze mají. Podle obchodníků jsou tržby na Černý pátek rekordní


Tržby obchodníků během dnešního Černého pátku jsou o desítky procent vyšší než loni. Ukazují to dosavadní statistiky obchodníků i data z platební brány PayU. Největší zájem je o zlevněnou elektroniku. Podle e-shopů bude letos Černý pátek nejsilnější den pro on-line nákupy v roce.

Loni hodnota transakcí během Černého pátku vzrostla o 100 procent ve srovnání s běžným listopadovým dnem. "Podle dopoledního průběhu očekáváme, že letos bude toto číslo ještě vyšší," uvedla Barbora Tyllová z PayU. Letos je podle ní znát, že některé firmy místo Černého pátku mají černý týden, protože už v pondělí byly tržby o pětinu vyšší než loni na Černý pátek.

E-shop Alza.cz registruje meziročně o více než 35 procent vyšší poptávku. Průměrná sleva je 34 procent. "Největší zájem je jednoznačně o mobilní telefony - prodáno přes 10.000 kusů - a v závěsu se drží televize. Nadprůměrně dobře si vedou i herní konzole, hry, notebooky, domácí spotřebiče a například pračky. Výrazně se prodává drogistické zboží," uvedla mluvčí Patricie Šedivá.

Datartu meziročně stouply tržby o 30 procent." Vzhledem k tomu, že akce potrvá až do neděle, největší zájem očekáváme o víkendu, proto mimo jiné posilujeme směny v našich prodejnách. Letos v rámci této akce nejvíce zákazníci nakupovali herní konzole, mobily a kávovary," řekla Iva Pavlousková z Datartu.

"Zájem zákazníků je obdobný jako v loňském roce, největší zájem je už tradičně o elektroniku a výrobky osobní péče - fény, kulmy apod. Slevy dosahovaly v průměru kolem 40 procent," řekl mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.

Do nákupního centra s oděvy a módními doplňky Freeport Fashion Outlet přilákaly dnes slevy proti loňsku o pětinu více návštěvníků. Zájem je hlavně o sportovní zboží. "Průměrná výše slev se pohybuje kolem 30 procent z outletových cen," uvedla marketingová manažerka centra Anna Karásková.

Čeští obchodníci ale podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy často využívají výprodeje na Černý pátek k tomu, aby se zbavili neatraktivního zboží.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Označení "Černý pátek" zřejmě vzniklo jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Výsledky firem - tržby, zisk






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688