Zaměstnanci tráví čas mimo svou kancelář, přitom nechtějí pracovat z domova...

Pracovní prostředí se mění

Více než polovina zaměstnanců (53 %) stráví mimo kancelář, respektive prací na dálku minimálně 2,5 dne v týdnu. Děje se tak na jednáních, prezentacích, obchodních cestách nebo na workshopech s kolegy či spolupracovníky. Údaje, které vyplývají z letošní studie mezinárodního poskytovatele servisovaných kanceláří Regus, dokumentují rychlou proměnu pracovního prostředí. Stojí za ní několik faktorů. K nejdůležitějším patří průnik moderních komunikačních technologií, systém práce, ale rovněž zvyšující se podíl částečných úvazků, angažmá freelancerů a obecně rostoucí význam služeb, včetně konzultantských profesí.

Flexibilní práce už zdaleka není jen fenoménem tradičních vyspělých zemí. Celosvětový průzkum společnosti Regus prokázal, že nejpočetnější zastánce má v nejrychleji rostoucích ekonomikách, jako jsou Čína, Indie nebo Mexiko. Pro všechny produktivní respondenty je důležitým argumentem flexibilita a čas, a to jak ten mnohdy zbytečně strávený dojížděním, tak rovnováha mezi dobou strávenou v práci a s rodinou či osobním životem a zážitky.

Nezaostává ani Česká republika: i díky strmě rostoucí poptávce po sdílených kancelářích či coworkingových centrech otevírá v prosinci Regus své deváté pražské centrum. V holešovickém Rosmarin Business Center nabídne na 1200 čtverečných metrech plně vybavené kanceláře, zasedací místnosti a coworking s kapacitou 150 pracovních míst.

Zatímco ještě před dvěma třemi lety jsme v České republice zaznamenávali boom práce z domova, podle zmíněného průzkumu společnosti Regus s názvem "The workplace revolution" tuto formu preferuje zhruba třetina lidí. Důvodů, proč od ní ustupují pracovníci i zaměstnavatelé, je celá řada. Patří k nim nesoustředěnost, nedostatečná konektivita, ruchy a zvuky domácnosti, neschopnost odlišit pracovní a soukromou část dne či rodina vyžadující pozornost.

Vliv mají rovněž nové informační a komunikační technologie, díky nimž je možné koordinovat tým i komunikovat s kolegy na dálku. Jde například o aplikace tzv. instant messagingu a VoIP, jako jsou Skype, WhatsApp nebo Messenger. Spolu s úložišti typu Dropbox a Google Drive pro sdílení dokumentů se stupňují požadavky na stabilní a rychlé připojení. A právě v tom tkví úskalí práce z domova.

"Konektivita se stala nejdůležitějším pilířem, i proto letošní průzkum ukázal odklon od home office i práce v dočasném prostředí typu kaváren. Právě technologické vybavení a připojení je vedle vybavené kuchyňky či služeb recepce hlavní devízou ve sdílených a servisovaných kancelářích v centrech Regus," říká Karel Pelán, country manager globální společnosti Regus pro Českou republiku a Slovensko.

Flexibilní systém práce zajímá stále častěji i zaměstnavatele a manažery řídící lokální i globálně působící firmy. 83 % z nich podle průzkumu společností SAP a Oxford Economics počítá s daleko větším angažmá freelancerů, nezávislých konzultantů a odborníků, stejně jako s rozšířením různých forem časově omezených pracovních úvazků. A to přímo ovlivňuje také organizaci práce, stejně jako proměnu pracovního prostředí. Řada společností plánuje prostory zmenšovat či rozšiřovat dle aktuálních potřeb operativně, bez vysokých fixních nákladů na kancelářská místa.

V nových prostorách Regus v Rosmarin Business Center v pražských Holešovicích, které mají dlouhodobě pověst jedné z nejprogresivnějších a nejvíce kreativních čtvrtí metropole, vznikají s ohledem na flexibilitu zaměstnanců privátní kanceláře, jednací místnosti i coworkingové prostory s důrazem na kvalitu a bezpečnost připojení. Flexibilní kancelářské prostory nabízejí i další benefity: redukci nákladů spojenou s dlouhodobými pronájmy i zvýšení atraktivity práce pro zaměstnance, kteří vyžadují větší časovou volnost. Tedy i být blíž domovu, rodině, klientům a možnost lepší organizace práce.




Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy