Češi se nebojí reklamovat zkaženou dovolenou
Češi se v posledních letech nezdráhají reklamovat zkaženou dovolenou. V loňském roce bylo nejčastěji reklamováno Řecko. Důvod: špatné ubytování, nedostatečná hygiena a hmyz.
Problémy v Řecku
Češi se posledních pár let
naučili reklamovat dovolenou, která nebyla dle jejich představ. Například
společnost Vaše nároky.cz evidovala loni skoro 150 takovýchto případů, v letošním
roce je očekávaný podobný počet. Nejčastěji bylo v loni reklamováno Řecko, kde se
setkalo s problémy 42 % všech reklamujících klientů. Dále si cestující loni
více stěžovali na Turecko a Černou horu.
„Zvýšený počet reklamací na dovolené v Řecku byl způsoben zejména větším zájmem o tuto destinaci. Češi si v posledních letech zájezd na Balkán vybírali daleko časti než cesty do Severní Afriky. Nyní se však situace začíná měnit a turisté se postupně vrací do Egypta a Tuniska. Očekáváme tedy v tomto roce více reklamací právě na dovolené v těchto destinacích,“ komentuje ředitel společnosti Vaše nároky.cz
Hmyz na pokoji
Nejčastějšími důvody k reklamaci
bylo v roce 2016 špatné ubytování, stěžovalo si na něj až 30 % klientů, kteří
podávali reklamaci. Dalším problémem byla nedostatečná hygiena, kterou
v reklamacích uvedlo 25 % poškozených. V neposlední řadě se dokonce 14
% stěžovatelů setkalo s hmyzem na pokoji.
Typickým příkladem reklamace
dovolené je příběh pana Ladislava. Ten prožil zájezd na jednom z řeckých ostrovů.
O samého počátku však na pokoji registroval šváby. „Několikrát jsem přímo na místě pokoj reklamoval, ale ani po postřiku se
nic nezlepšilo. Švábi byli v pokoji až do konce dovolené,“ říká pan
Ladislav.
Jakmile se vrátil z dovolené,
zájezd reklamoval u cestovní kanceláře. Jako důkazy mu posloužily fotografie z místa
pobytu. Cestovní kancelář mu však reklamaci zamítla s odvoláním se na obchodní
podmínky. V obchodních podmínkách bylo uvedeno, že se na místě občas může
vyskytovat hmyz.
„V tomto případě se předpokládá spíše polétavý hmyz a maximálně ojedinělý výskyt lezoucího hmyzu. Rozhodně se nelze bezbřeze odkazovat na obchodní podmínky v případě značného výskytu švábů na pokoji,“ vysvětlil právník společnosti Vaše nároky.cz. Případ nakonec rozhodl soud a pan Ladislav získal finanční kompenzaci ve výši 5 000 Kč.
Na reklamaci je jeden měsíc
Klienti cestovních kanceláří mají
nárok na takové služby, které jim cestovní kancelář slíbila. Pokud tomu tak
není, mohou dovolenou reklamovat a žádat slevu z ceny zájezdu. Reklamace
dovolené však musí být podána do jednoho měsíce od skončení zájezdu, jinak může
být nárok na odškodnění promlčen. Poškození klienti by si k prokazování
nároku měli pořídit důkazy, ideálně fotografie a výpovědi svědků.
Výši odškodnění při reklamaci
dovolené řeší od tzv. Frankfurtská tabulka slev, ta obsahuje seznam závad a
stanovuje výši odškodnění v procentech. Například švábi znamenají možnou
kompenzaci ve výši 10 až 50 % z ceny zájezdu.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Úvěr na rekonstrukci za max. 3,5 %. Rozjela se nová vlna dotací
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Nové ceníky dodavatelů: Domácnosti mohou ušetřit i tisíce korun
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Změna kariéry v polovině života: Jak rekvalifikační kurzy mohou otevřít nové příležitosti?