Česko začne opravovat vlaková nádraží: do jakých měst půjde 8 miliard
Od příštího roku chce SŽDC poslat velké peníze na opravu chátrajících vlakových nádraží. Náklady na správu, opravy a investice v letech 2017 až 2022 dosáhnou výše 8,4 miliardy korun.
Před rokem prodaly České dráhy 1500 budov nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Za první rok vynaložila SŽDC do oprav, stavebních úprav nebo projektové přípravy přes 215 milionů korun. Zcela dokončených je 149 stavebních akcí za bezmála 110 milionů, další desítky větších či menších oprav běží.
V letošním roce jsou v plánu především opravy za bezmála 600 milionů korun, dalších 45 milionů jde na zahájení rozsáhlejších rekonstrukcí sedmi nádraží v Břeclavi, Kuřimi, Hradci Králové, Turnově, Lipníku nad Bečvou, Přerově a Sokolově. Na projektovou přípravu pro necelou sedmdesátku nádraží vynaloží SŽDC 74 milionů korun. "V dalších letech se bude částka na větší stavební akce dále zvyšovat. Připravují se modernizace pražského hlavního nádraží, českobudějovického a také hlavního nádraží v Plzni nebo v Pardubicích,“ říká generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V příštím roce se dokončí první investiční akce z letošního roku a doběhnou také dílčí opravné práce. „Hlavní podíl bude v tomto roce spočívat v projektové přípravě asi padesátky akcí, které budou základem pro uskutečnění staveb v budoucích letech. Jen na zahájení nebo pokračování realizací investičních projektů je pro příští rok naplánována částka přibližně půl miliardy korun,“ přibližuje náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola. Ale i v tomto roce se rozběhnou důležité rekonstrukce staničních budov, například v Bílině, Frenštátu pod Radhoštěm, Křižanově, Šternberku a Huštěnovicích, zahájí se také dlouho očekávaná přestavba kolínského nádraží.
Tato nádraží se budu v následujících letech opravovat:
Během následujícího roku 2019 se soupis investičních akcí rozroste o další padesátku. Součástí by měla být běžná nádraží, kde si modernizaci vyžaduje stavebně technický stav, ale také důležitá nádraží z pohledu cestujících. Bude se jednat o velké stanice s významným počtem cestujících, jako je uvedené pražské hlavní nádraží nebo třeba nádraží v Berouně, Českých Budějovicích, Plzni, Jihlavě, Chodově či pražské smíchovské nádraží. SŽDC předpokládá, že v období 2019 a 2022 bude každý rok připravena v průměru padesátka projektů na větší revitalizace, což si vyžádá přibližně 900 milionů ročně.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Zásoby plynu v Česku i přes mírný pokles nadále zůstávají na vysoké úrovni 61,8 %, stav zásob oproti loňskému roku je nyní vyšší o více než 10 %
- Zájem Čechů o recyklaci elektrospotřebičů dále roste
- České stavebnictví své dno stále nenalezlo, na začátku roku se propadlo o dalších 5,9 procenta
- Evropský parlament schválil směrnici o energetické náročnosti budov. Česko potřebuje plán, jak přeměnit budovy na energeticky úsporné
- Novela změní podmínky pro předčasné splacení hypotéky. Co vše přinese?
- Zásoby plynu v Česku jsou stále vysoké na úrovni téměř 64% naplněnosti zásobníků, stav zásob oproti loňskému roku je nyní o 10,6 % vyšší