Dva útoky Fordu: šrotovné v Británii a elektroauta v Číně
Americká automobilka Ford v Británii nabídne prémii 2000 liber, v přepočtu zhruba 57 tisíc českých korun, majitelům starších aut všech značek výměnou za nákup svých novějších ekologičtějších modelů. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení. Ford se tak připojuje k dalším automobilkám, které se pod tlakem vlád snaží dostat ze silnic méně ekologická auta. V Číně se Ford spojí s lídrem malých elektroaut.
Nabídka v Británii se týká všech vozů registrovaných před 31. prosincem 2009. Tato auta budou následně sešrotována. Výměna starých aut na benzin a naftu pomůže každoročně ušetřit 15 milionů tun oxidu uhličitého, tvrdí americká automobilka.
Ford předpokládá, že tímto krokem podpoří prodej na svém důležitém trhu. Firma je například výrobcem vozů Fiesta, což je nejprodávanější auto v Británii. Prodej aut se teď v Británii snižuje, v červenci meziročně klesl o devět procent.
Šrotovné letos nabídly svým zákazníkům také automobilky Vauxhall a BMW, pouze Ford je ale vyplatí i majitelům aut jiných značek.
Jak realistické jsou plány zakázat #auta na #benzin a #nafta? #regulace #Evropa - https://t.co/1OFoP4Z3bt pic.twitter.com/qHzhC0M5r2
— Patria.cz (@PatriaCZ) August 21, 2017
V Číně se Ford hodlá spojit s čínskou automobilkou a začít na tamním trhu vyrábět pod novou značkou elektrická auta. Obě firmy chtějí těžit z růstu poptávky po elektromobilech na čínském automobilovém trhu, který je největší na světě.
Soukromá čínská společnost Anhui Zotye Automobile vyrábí vlastní elektromobily, podle Fordu je v Číně lídrem v segmentu malých elektrických aut. V prvních šesti měsících letošního roku prodala 16.000 elektromomilů, což je meziroční nárůst o 56 procent, uvedla agentura AP.
Fordu ve stejném období odbyt v Číně o sedm procent klesl. Původně plánoval, že do roku 2025 bude v zemi vyrábět 70 procent svých modelů ve formě elektrických aut.
Peking podporuje prodej alternativních automobilů formou dotací v nadějí, že odlehčí znečištěnému ovzduší. Plánuje i systém kvót, který by výrobcům nařizoval buď vyrábět elektromobily, anebo kupovat povolenky od těch společností, které tak činí.
Ford očekává, že se na čínském trhu s elektromobily a hybridními vozidly do roku 2025 ročně prodá šest milionů aut. Podrobnosti o plánované značce, výrobcích a objemech výroby chce zveřejnit později, až bude uzavřena konečná dohoda a schválí ji příslušné orgány.
Plány na zahájení výroby elektrických automobilů v Číně letos oznámila i společnost Volvo Cars. Chystá ji od roku 2019 a vyrobená auta budou určena pro globální trh. V Číně se chystají vyrábět elektromobily i firmy General Motors, Volkswagen a Nissan Motor.
Převrat v #auto #průmysl? #Hyundai chystá #elektro auto s dojezdem 500 km #akcie - https://t.co/qXtj6DhUi5 pic.twitter.com/GzKuXpltRs
— Patria.cz (@PatriaCZ) August 18, 2017
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz