Jak správně prezentovat organizaci a její myšlenku?
Potřebujete zaujmout dárce? Sponzory, média? Napřed se k nim musíte dostat (někdy probojovat), pak je musíte nadchnout pro vaši firmu, myšlenku, projekt a pak se taky o ně musíte starat.
Jak se dostat k dárci a sponzorovi
K firemnímu dárci je možné se dostat přes asistentku, pomocí mailu, telefonátu, přímým oslovením na akci, kam jsou oba pozváni, pomocí cíleného networkingu.
Jak se dostat k individuálnímu dárci a mecenáši
„Třeba pomocí doporučení důvěryhodnou osobou, či přímým oslovením na akci, kam jsou oba pozváni, anebo přes odborné nebo speciálně zaměřené platformy, jako například osobnostně rozvojové workshopy, ženské organizace, setkání golfistů,“ radí Olga Medlíková, autorka e-booků, publikací a článků, lektorka, konzultantka z www.olga-ebooky.cz.
Čtyři rady pro písemné oslovení podle Olgy Medlíkové z www.olga-ebooky.cz.
Krátce – mail max. 2 odstavce hlavního sdělení, ústně cca 4 klíčové věty.
Konkrétně – jasně, srozumitelně popište, co děláte, co to přináší lidem.
Kořeněno emocemi – foto, příběh, zajímavé vyjadřování, pozvání…
Kladně – mluvte o dobrých výsledcích, o tom, co se podařilo, na čem pozitivním se může dárce/sponzor podílet, z čeho máte radost…
Co mít a použít?
1. Trpělivost.
2. Vizitky vždy a všude s sebou.
3. Aktualizovanou kartotéku kontaktních osob.
4. Účastnit se networkingových akcí.
5. Trvalé připomínání se (mailem, telefonem, dárkem, vizitkou…).
6. Barvitou a zajímavou prezentaci (nemusí být PowerPoint, stačí zajímavě mluvit, i když obrázky působí silně).
7. Odlišnost (být něčím jinačí – oblečením, projevem, materiály, dárkem, způsobem oslovení…).
Desatero doporučení pro úspěšné jednání
1. Ověřte si, kolik máte času (aby nevznikl časový stres).
2. Představte svoje téma (stručně, jasně, srozumitelně).
3. Dejte prostor k otázkám (aby měl partner možnost se zeptat a nebyl zahlcen lavinou informací).
4. Předložte obrázky, dokumentaci, rozpočet (ukazujete profesionální přístup).
5. „Prodejte“ přínos/užitek vaší práce, projektu, nápadu, akce… (motivuje to ke spolupráci).
6. Hlavní body několikrát zopakujte (pozornost při jednání silně kolísá).
7. Dělejte si poznámky a nabídněte, že zápis z jednání pošlete druhé straně (dáváte najevo zájem, partner bude mít kontrolu nad tím, co se dohodlo, a je to pro něj pohodlné – nemusí ho dělat sám).
8. Shrňte probrané/domluvené body (ukotvujete dohodu).
9. Zeptejte se, kdy se máte ozvat pro odpověď (vytváříte mírný, ale akceptovatelný tlak na výsledek).
10. Oceňte a poděkujte (příjemný závěr vytváří pozitivní paměťovou stopu).
Pečujeme o vztahy
Posílejte dárci/sponzorovi ukázky vaší práce – výtvory klientů, dětí, fotky z akcí, výroční zprávy, newsletter, kresby… - běžné, ale potřebné. Partner vidí kontinuitu a zájem.
Zvěte dárce/sponzora na oficiální akce vaší organizace – užitečné pro prezentaci vašich výsledků.
Zprostředkovávejte kontakty a mediální zájem – síťujte, doporučujte, pomáhejte.
Osobně se potkávejte s dárcem/sponzorem – vyjadřujete zájem a partnerství.
Navažte mentorskou, supervizní či jinou formu spolupráce s dárcem/sponzorem – vzájemná pomoc, lidé jsou rádi užiteční i jinak než penězi.
Přejte dárci/sponzorovi k svátku nebo k významným firemním výročím (k narozeninám ne – příliš citlivé téma!) – ukazujete zájem, posilujete vztah.
Účastněte se firemních akcí vašeho sponzora (samozřejmě pokud jste pozváni) – prezentujete, navazujete další kontakty.
Uvádějte jméno a logo dárce/sponzora při všech příležitostech, mluvte o nich, zmiňujte je v materiálech, na akcích… - budujete pověst, posilujete značku.
Občas jen tak zatelefonujte a popovídejte – ukazujete zájem, posilujete kontakt.
PaedDr. Olga Medlíková
pracuje jako samostatná lektorka pro byznys, neziskové organizace a státní správu od roku 1996. Zaměřuje se na vzdělávání dospělých v oblastech: prezentační dovednosti, sociální dovednosti (komunikaci, řešení konfliktů, vyjednávání), manažerské dovednosti, společenský a protokolární kontakt. Specializuje se na trénink mluvčích, argumentaci, rétoriku a lektorské dovednosti. Olga spolupracuje s organizací Neziskovky.cz, o.p.s., kde je členkou správní rady, členkou Aliance lektorů a konzultantů ICN a mentorkou organizace Business and Professional Women. Píše populárně naučné knihy o tématech, které učí (prezentace, řešení konfliktů, založení a provoz neziskových organizací, lobbing, lektorské dovednosti). V roce 2012 získala cenu Osobnost roku v oblasti praktické aplikace vzdělávání dospělých a andragogiky. Vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a mnoho kurzů a stáží v Čechách i v Německu.
Více informací na:www.olga-ebooky.cz
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Michal Petrák, Comgate
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.