Šatník Olga Medlíková (Šatník Olga Medlíková)
Podnikání  |  31.07.2017 18:27:57

Jak správně prezentovat organizaci a její myšlenku?

Potřebujete zaujmout dárce? Sponzory, média? Napřed se k nim musíte dostat (někdy probojovat), pak je musíte nadchnout pro vaši firmu, myšlenku, projekt a pak se taky o ně musíte starat.

Jak se dostat k dárci a sponzorovi

K firemnímu dárci je možné se dostat přes asistentku, pomocí mailu, telefonátu, přímým oslovením na akci, kam jsou oba pozváni, pomocí cíleného networkingu.

Jak se dostat k individuálnímu dárci a mecenáši

„Třeba pomocí doporučení důvěryhodnou osobou, či přímým oslovením na akci, kam jsou oba pozváni, anebo přes odborné nebo speciálně zaměřené platformy, jako například osobnostně rozvojové workshopy, ženské organizace, setkání golfistů,“ radí Olga Medlíková, autorka e-booků, publikací a článků, lektorka, konzultantka z www.olga-ebooky.cz.

Čtyři rady pro písemné oslovení podle Olgy Medlíkové z www.olga-ebooky.cz.

Krátce – mail max. 2 odstavce hlavního sdělení, ústně cca 4 klíčové věty.
Konkrétně – jasně, srozumitelně popište, co děláte, co to přináší lidem.
Kořeněno emocemi – foto, příběh, zajímavé vyjadřování, pozvání…
Kladně – mluvte o dobrých výsledcích, o tom, co se podařilo, na čem pozitivním se může dárce/sponzor podílet, z čeho máte radost…

Co mít a použít?

1. Trpělivost.
2. Vizitky vždy a všude s sebou.
3. Aktualizovanou kartotéku kontaktních osob.
4. Účastnit se networkingových akcí.
5. Trvalé připomínání se (mailem, telefonem, dárkem, vizitkou…).
6. Barvitou a zajímavou prezentaci (nemusí být PowerPoint, stačí zajímavě mluvit, i když obrázky působí silně).
7. Odlišnost (být něčím jinačí – oblečením, projevem, materiály, dárkem, způsobem oslovení…).

Desatero doporučení pro úspěšné jednání

1. Ověřte si, kolik máte času (aby nevznikl časový stres).
2. Představte svoje téma (stručně, jasně, srozumitelně).
3. Dejte prostor k otázkám (aby měl partner možnost se zeptat a nebyl zahlcen lavinou informací).
4. Předložte obrázky, dokumentaci, rozpočet (ukazujete profesionální přístup).
5. „Prodejte“ přínos/užitek vaší práce, projektu, nápadu, akce… (motivuje to ke spolupráci).
6. Hlavní body několikrát zopakujte (pozornost při jednání silně kolísá).
7. Dělejte si poznámky a nabídněte, že zápis z jednání pošlete druhé straně (dáváte najevo zájem, partner bude mít kontrolu nad tím, co se dohodlo, a je to pro něj pohodlné – nemusí ho dělat sám).
8. Shrňte probrané/domluvené body (ukotvujete dohodu).
9. Zeptejte se, kdy se máte ozvat pro odpověď (vytváříte mírný, ale akceptovatelný tlak na výsledek).
10. Oceňte a poděkujte (příjemný závěr vytváří pozitivní paměťovou stopu).

Pečujeme o vztahy

Posílejte dárci/sponzorovi ukázky vaší práce – výtvory klientů, dětí, fotky z akcí, výroční zprávy, newsletter, kresby… - běžné, ale potřebné. Partner vidí kontinuitu a zájem.
Zvěte dárce/sponzora na oficiální akce vaší organizace – užitečné pro prezentaci vašich výsledků.
Zprostředkovávejte kontakty a mediální zájem – síťujte, doporučujte, pomáhejte.
Osobně se potkávejte s dárcem/sponzorem – vyjadřujete zájem a partnerství.
Navažte mentorskou, supervizní či jinou formu spolupráce s dárcem/sponzorem – vzájemná pomoc, lidé jsou rádi užiteční i jinak než penězi.
Přejte dárci/sponzorovi k svátku nebo k významným firemním výročím (k narozeninám ne – příliš citlivé téma!) – ukazujete zájem, posilujete vztah.
Účastněte se firemních akcí vašeho sponzora (samozřejmě pokud jste pozváni) – prezentujete, navazujete další kontakty.
Uvádějte jméno a logo dárce/sponzora při všech příležitostech, mluvte o nich, zmiňujte je v materiálech, na akcích… - budujete pověst, posilujete značku.
Občas jen tak zatelefonujte a popovídejte – ukazujete zájem, posilujete kontakt.

PaedDr. Olga Medlíková

pracuje jako samostatná lektorka pro byznys, neziskové organizace a státní správu od roku 1996. Zaměřuje se na vzdělávání dospělých v oblastech: prezentační dovednosti, sociální dovednosti (komunikaci, řešení konfliktů, vyjednávání), manažerské dovednosti, společenský a protokolární kontakt. Specializuje se na trénink mluvčích, argumentaci, rétoriku a lektorské dovednosti. Olga spolupracuje s organizací Neziskovky.cz, o.p.s., kde je členkou správní rady, členkou Aliance lektorů a konzultantů ICN a mentorkou organizace Business and Professional Women. Píše populárně naučné knihy o tématech, které učí (prezentace, řešení konfliktů, založení a provoz neziskových organizací, lobbing, lektorské dovednosti). V roce 2012 získala cenu Osobnost roku v oblasti praktické aplikace vzdělávání dospělých a andragogiky. Vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a mnoho kurzů a stáží v Čechách i v Německu.

Více informací na:www.olga-ebooky.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688