Automobilka Renault SA chce být světovým lídrem v prodejích. Výsledky investory neuspokojily
Akcie francouzské automobilky Renault SA zaznamenaly největší denní pokles v tomto roce, když atakovaly véce mež 7% propad (aktuálně 5,81 %), co zisk automobilky nedosáhl odhadů analytiků a kvůli varování, že na některých světových trzích rychle rostou cenové tlaky. Naštěstí výsledky firmy podpořily vyšší tržby partnerské automobilky Nissan i začlenění ruské Lady do portfolia firmy.
Provozní zisk Renaultu za 2. čtvrtletí meziročně vzrostl o 18 procent na 1,82 miliardy eur, zatímco odhady analytiků počítaly s vyšším číslem, totiž 1,85 miliardy EUR. Akcie firmy na pařížské burze v první reakci klesly až o 7,2 procenta, což je největší propad od června roku 2016. Výrobní provozní marže Renaultu SA se zvýšila jen o 0,1 bodu na 4,8 procenta, i když dodávky vzrostly o 10,4 procenta.
Konfrontace s výsledky hospodaření hlavního konkurenta Renaultu na domácím trhu, společností PSA, jen den po oznámení jeho výsledků, nevyznívají pro Renault příznivě. Výrobce značky Peugeot totiž dosáhl výrobní provozní marže 7,3 %, a to i přes nevýrazné změny v objemu prodeje. Podle Carlose Ghosna, generálního ředitele aliance Renault-Nissan chce ale firma v letošním roce předčit Toyotu a Volkswagen, aby se stala největší světovou automobilovou skupinou v prodejích. To se zatím jeví jako splnitelný cíl. Aliance Renault-Nissan se totiž stala právě díky prodejům v prvním pololetí roku největší automobilkou na světě. Pozici světové jedničky získala vůbec poprvé. Za ní skončil německý Volkswagen a japonská Toyota.
Společnost Nissan-Renault, jejíž součástí je i Mitsubishi Motors, prodala za leden až červen 5 268 079 vozů, Volkswagen prodal 5 155 600 vozů a Toyota 5 129 000. Volkswagen, kterému patří řada dalších značek jako Audi, Škoda Auto, Seat a Lamborghini, se loni poprvé stal největší automobilkou na světě. Předtím si několik let tuto pozici držela Toyota. Pověst Volkswagenu sice utrpěla po propuknutí skandálu s naftovými vozy, tyto škody však kompenzuje rostoucí prodej v Číně a na některých dalších trzích.
Na čtvrtém místě s prodejem 4,7 milionu vozů skončil americký General Motors, který si držel pozici světové jedničky sedm desetiletí až do roku 2008, kdy ho předběhla Toyota. GM se sice podařilo vrátit na výsluní ještě v roce 2011, kdy se výroba Toyoty kvůli zemětřesení a přívalové vlně cunami na severovýchodě Japonska snížila, v dalším roce však o tuto pozici opět přišel.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz