Německé domácnosti jsou na koni, britské z něj padají
Agentura GfK včera oznámila, že německá spotřebitelská nálada (agentura ji měří na vzorku 2000 respondentů) pokračuje ve zlepšování: její aktuální hodnota 10,8 je o dvě desetiny výš než před měsícem. Jedná se o nejvyšší hodnotu od října 2001, kdy nálada dosáhla hodnoty 11.
Dobrá kondice nejvýznamnější složky německého HDP je samozřejmě dobrou zprávou pro všechny ty české firmy (a jejich zaměstnance), které prodávají svou produkci do Německa - připomeňme, že do Německa směřuje téměř třetina českého exportu, i když samozřejmě významná část tohoto vývozu není určena pro konečnou spotřebu přímo v Německu.
A dobrá nálada německých domácností je příznivým signálem i pro ECB, protože jde o příslib vyšších inflačních tlaků, které zvyšují šanci, že ECB bude moci v příštím roce postupně ukončit svůj program kvantitativního uvolňování a začít zvyšovat úrokové sazby.
Dnes po půlnoci oznámila stejná agentura GfK aktuální číslo také pro Velkou Británii. Hodnota -12 je bod pod očekáváním a dva body pod hodnotou před měsícem. Jak ukazuje přiložený graf, zhoršování pocitů britských domácností velmi pravděpodobně úzce souvisí s brexitem.
Michal Skořepa
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz