Slevy a cílené akce pomohly McDonald postavit se na nohy
Recept na vyšší než očekávaná čísla hospodaření poskytl konkurentům řetězec rychlého občerstvení McDonald. Stačí prý málo – navýšit prodejnost hamburgerů, kuřecích sendvičů a dostatečně zlevnit nápoje. A výsledek? Za 2. čtvrtletí 2017 zisk na akci ve výši 1,70 amerického dolaru, zatímco očekávání počítalo jen s 1,62 dolary a tržby ve výši 6,05 miliardy dolarů, zatímco se čekalo s 5,96 miliardami dolarů.
Nižší očekávání vycházela z posledního dění okolo firmy - McDonald během posledních pěti let ztratil na svém hlavním trhu, totiž v USA, tržní podíl. A to z 17,5 procenta na loňských 15,1 procenta. Tak co se stalo? Řetězci s rychlým občerstvením pomohl podle analytiků větší apetyt konzumentů. Nepřišel ale jen tak. Firmě se podařilo v USA navýšit objem prodejů, které místo očekávaných 2,9 % vyrostly o reálných 3,9 %. Mohou za to speciální promo akce, které například zlevnily chlazené nápoje všech velikostí na 1 dolar a cílené akce s jídelními menu (Signature Crafted Recipes), případně speciální, časově omezené nabídky všech nápojů McCafe za 2 dolary.
Prodeje v amerických restauracích McDonald za druhé čtvrtletí přidaly 3,9 procenta. Čekal se ale jen nárůst o 2,9 procenta. Celosvětové prodeje vyrostly o 6,6 procenta, což je největší nárůst za více než 5 let. Očekávání analytiků počítalo s růstem 4 procenta. Zdá se tedy, že inovace, které začal zavádět před dvěma roky novým generálním ředitelem firmy Stevem Easterbrookem, začínají, zdá se, přinášet ovoce.
Řetězec nedávno oznámil, že považuje za výzvu získat nové zákazníky v tzv. „mrtvé časové zóně“ rychlého občerstvení, tedy v čase od 14. do 17. hodiny. V tomto čase totiž do restaurací McDonald chodí pouze 5 % zákazníků. Spoléhá se přitom na slevy v těchto prodejních hodinách. Nutno ale přiznat, že z řady firem, které podobný koncept zavedly, zaznamenal větší úspěchy jen kavárenský řetězec Starbucks, který v čase od druhé do páté odpoledne zavedl speciální slevy. „Jsme na správné cestě, abychom pozitivně ovlivnili prodeje, návštěvnost a spokojenost zákazníků, neboť pracujeme na co největším přínosu pro většinu lidí v co nejkratším čase," vzkázal Steve Easterbrook svým lidem z firmy, když se ho agentury ptaly, jak by zhodnotil aktuální výsledky hospodaření.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz