Tři potenciální bubliny, před kterými by se investoři nyní měli mít na pozoru
Jeff Kleintop je dlouholetým stratégem společnosti Charles Schwab a dal si za úkol odhalit rodící se bubliny. Na počátku tohoto týdne zveřejnil analýzu, ve které identifikuje několik tříd aktiv, na kterých se skutečně mohla vytvořit bublina a před kterými by se investoři měli mít na pozoru. Na seznamu najdeme digitální měny, aktiva, která slouží jako sázky na nízkou volatilitu trhu, a internetové obchody. Kleintop ale dodává, že ani jeden z těchto kandidátů nenaplňuje klasickou definici bubliny a případné škody, které by tato aktiva mohla napáchat během recese či ekonomického útlumu, by tak měly být relativně omezené, upozorňuje také web Barrons.com.
Investory možná potěší, že americké akcie, které procházejí osmým rokem býčího trhu, na seznamu potenciálních bublin nefigurují. A Kleintop se také domnívá, že výnosová křivka ukazuje jen na velmi omezené riziko recese a medvědího trhu během následujících dvanácti měsíců. Nejvíce na pozoru by se pak investoři měli mít před zmíněnými třemi skupinami aktiv. Ty by totiž těm, kteří do nich vložili velkou část svého portfolia, mohly způsobit významné ztráty.
Kleintop poukazuje na skutečnost, že nejznámější digitální měna, kterou je bitcoin, si připisuje více než 1 000% zisky, a to rychlostí, která předčí bubliny, které vznikly v minulosti. To ale může mít i pozitivní efekt. Stratég se totiž domnívá, že „čím kratší je doba tvorby bubliny, o to menší může napáchat škody ve chvíli, kdy praskne“. Dopad takové „rychlé“ bubliny by tedy měl být menší než následky technologické či realitní bubliny.
Kleintop sice věří, že internetové obchody mohou být bublinou, zároveň však dodává, že případné škody z jejího prasknutí by měly být omezené. Jde totiž pouze o relativně malou část trhu a tragédií by tato bublina měla být jen pro ty, kteří na tento segment technologií vsadili příliš velkou část svých peněz. Pokud navíc bereme v úvahu vývoj akcií maloobchodu jako celku, jeho zisky jsou znatelně nižší a pohybují se kolem 500 %. Je to dáno tím, že internetové společnosti představují tvrdou konkurenci pro tradiční maloobchod, a to se projevuje i na vývoji cen jeho akcií.
Autor: John Kimelman
(Zdroj: Barrons.com)
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz