Tržby padají. Nike a Michael Kors hledají rychle recepty, jak šlamastice čelit
Sílící konkurence, nezdravý vývoj tržeb a snaha oživit své podnikání. Tak vysvětlují některé americké značky, například Nike či Michael Kors, své plány dramaticky snížit náklady. Nike Inc. kvůli tomu oznámil, že propustí až 2 procenta svých zaměstnanců. Důvodem je snaha být rychlejší a konkurence schopnější než rychle se dotahující firmy Adidas AG a Under Armor Inc.. Nikde chce kvůli tomu změnit své fungování. A Michael Kors? Ten kvůli propadu tržeb a zlému očekávání výsledku hospodaření ovlivněnému silným dolarem, hodlá srazit náklady uzavřením až 125 obchodů z celkových 850.
Znatelný úbytek výdajů do luxusní spotřeby je u Michaela Korse připisován především silnému americkému dolaru. Majitel luxusní značky ovšem říká, že negativní vývoj tržeb ovlivnilo i zpomalení růstu výdajů za luxus v Číně a rychle rostoucí online konkurence. Nečekaně rychle se měnící nálada spotřebitelů tak stojí za snahou firem udělat změny ve svém celosvětovém byznysu. Tak jako třeba v případě Nike.
Nike chce nejen smysluplně zredukovat rozsah nabízeného sortimentu výrobků, ale také snižovat počty zaměstnanců. Výrobce sportovní obuvi a oblečení proto uvedl, že celosvětově propustí zhruba 1 400 zaměstnanců, což představuje zhruba 2 % z globální pracovní síly firmy. Mark Parker, generální ředitel firmy agentuře Bloomberg řekl, že na konci fiskálního roku 2016 Nike zaměstnával více než 70 000 lidí. A co se týká redukce sortimentu, Nike počítá s tím, že omezí nabídku zhruba o čtvrtinu.
V rámci plánu restrukturalizace se chce Nike soustředit na 12 míst v 10 zemích. Vybrané lokality by se měly na očekávaném růstu, který má přijít do konce roku 2020, měly podílet více než 80 procenty. Mezi místy jsou města jako New York, Los Angeles, Berlín, Paříž, Barcelona, Milano, Londýn, Peking, Šanghaj, Soul, Tokio a Mexico City. Podle Parkera mohou za snižování objemu prodejů firmy neuspokojivé výsledky v posledním čtvrtletí. A to se přisuzuje rychlejšímu růstu konkurence. Dařilo se zvláště Adidasu a Under Armor, kvůli kterým firma zaznamenala první pokles čísla u budoucích objednávek od roku 2009, a to zhruba o 1 procento.
Nike chce také pokračovat ve změnách organizační struktury. Nově by měl Nike ovládat trhy místo ze šesti center pouze ze čtyř: A to pro Severní Ameriku; centra pro Čínu a Evropu, Střední východ a Afriku a Asii a Tichomoří. K velkým změnám dochází také v online prodejích. Novým šéfem online divize se stal Adam Sussman, který musí sjednotit webové stránky a obchody a zaměřit se na přímý prodej a digitální produkty.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz