Prodej aut v květnu v EU rostl, automobilky jsou většinou spokojené
V prohlášení ACEA se k výsledkům doslova uvádí: „Z hlediska objemu prodeje se tyto výsledky blíží úrovni z května 2007, těsně předtím, než automobilový průmysl zasáhla hospodářská krize."
Automobilový trh se k růstu vrátil až v roce 2014. Od toho roku poptávka stoupá téměř každý měsíc. Děje se tak díky spotřebitelské důvěře i kvůli nabídkám nových produktů a dalším stimulům výrobců.
V samotné EU (tedy bez členů EFTA), počet registrací meziročně vzrostl o 7,6 % na 1,39 milionu. Členy EFTA jsou Norsko, Švýcarsko, Island a Lichtenštejnsko.
V květnu se v Evropě dařilo zejména japonským automobilkám Suzuki a Toyota, růst prodeje u 21,4 %, respektive 19,6 %, a německé Daimler, o 14 %. Prodej skupiny Fiat Chrysler rostl o 11,9 %, když vzestup poptávky po sportovních modelech Alfa Romeo o 47,8 % vykompenzoval pokles prodeje vozů Jeep SUV o 7,3 %. Počet registrací francouzského Renaultu se zvýšil o 10,4 % a skupině PSA počet registrací vzrostl o 4,8 %. Největší evropská automobilka Volkswagen zaznamenala růst prodeje o 8,4 % a podíl na trhu se i navzdory emisnímu skandálu drží na 24,3 %.
Jsou i automobilky, které v květnu zaznamenaly pokles prodeje, Jaguar Land Rover o 9,3 %, Honda o 14,5 %, Mazda o 2,3 % a Opel o 1,7 %.
Nárůst prodeje za květn proběhl u všech pěti velkých trhů, výjimkou byla Británie. Nejvíce odbyt rostl v Německu, o 12,9 % , následuje Španělsko s 11,2 %. V Británii naopak počet registrací o 8,5 % klesl.
Za prvních pět měsíců letošního roku se prodej nových automobilů v EU a zemích EFTA podle údajů ACEA zvýšil o 5,1 % na 6,92 milionu. Prodej v samotné EU se zvýšil o 5,3 % na 6,72 milionu.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz