Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores
Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komentátoři souboj světové jedničky v segmentu elektronického obchodování s největším světovým maloobchodním prodejcem o zákazníky. Amazon.com Inc totiž s patřičnou vervou ohlásil snížení prahové hodnoty pro bezplatné dodání zboží na 25 dolarů. Původně to bylo 35 dolarů. A důvod? Amazon přiznává, že tím cílí na klienty Wal-Mart Stores Inc a chce tím upevnit své postavení v segmentu elektronického obchodu.
Nižší poplatek za doručení má přilákat nové klienty
Dopravu zdarma vybraného zboží zatím Amazon nabízí v rámci svého programu Prime, který ovšem vyžaduje členské příspěvky ve výši 99 USD. Klienti Amazonu, kteří neměli předplacenou službu Primě, museli čekat na dodávku zboží 5 až 8 dní. Nová aktivita má za cíl povzbudit dodávkou objednaného zboží do dvou dnů další zákazníky k nákupům v obchodní platformě Amazonu a tím je chce firma převést do regulérní členské základy společnosti.
Největší světový maloobchodní prodejce Wal-Mart jde jinou cestou. Svou pozici v elektronickém segmentu buduje prostřednictvím akvizic, jako například Jet.com, který koupila v roce 2016 za 3,3 miliardy amerických dolarů. Wal-Mart sice spustil v loňském roce vlastní členský program nazvaný ShippingPass, který nabízí bezplatné doručení zboží do dvou dnů od objednání a stojí 49 dolarů ročně. Prodejní řetězec ale program ukončil v lednu 2017 a nahradil jej bezplatným dvoudenním doručením, pokud lidé nakoupí za 35 USD nebo více.
Souboj o zákazníky na ostří nože
O tom, že souboj o zákazníky se nevede v rukavičkách, svědčí podle agentury Reuters i to, že firma Amazon zablokovala programy, které sledovaly ceny maloobchodních řetězců online. Podle Wal-Mart Stores totiž mohly rozdíly v prodejních cenách ve výši až 50 centů, odvádět zákazníky jinam. Proto řetězce mohly pružně reagovat na úpravy cen Amazonu. Nyní je ale všechno jinak. Technologická divize řetězce, @ WalmartLabs, nedokázala několik týdnů otevřít blokádu informací a rozhodla se proto vyjít s informací na veřejnost.
Jenže podle komentátorů výsledek počínání Wal-Mart Stores spíše nahrává Amazonu. Ten se totiž tak nyní může kromě výhod spojených s rychlou dodávkou zboží, obrovským produktovým katalogem a třeba původním televizním obsahem, pochlubit i výhodou silnější ochrany dat, mimo jiné své cenotvorby, před konkurencí. Teď tak Amazon může říct: „Zvládnutím komplexních technologií posilujeme svou vizi moderního elektronického obchodu, a nikdo lepší zatím není."
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz