Dětská strava a dětská kosmetika
Více než polovina respondentů, kteří žijí v domácnostech společně s dětmi do 5 let věku používá značky Hami (52,4 %) nebo Hamé (52 %).
Tyto údaje vyplývají z výsledků projektu společnosti Český Index, která realizuje výzkum nákupního a spotřebního chování české populace ve věku 12 až 79 let. Všechny následující výsledky jsou pouze z cílové skupiny, která byla definována podmínkou, že respondent musí žít společně v domácnosti s dítětem do 5 let.
Nejznámější značkou dětské stravy je značka Hamé (62,1 %), následovaná značkou Sunar (58,7 %) a Hami (55,7 %). Na 4. místě, podle znalosti, je značka Sunarka (55,1 %) a Nestlé, kterou zná z této cílové skupiny naší populace 54,3 % populace.
Jiné pořadí značek dětské stravy vidíme z hlediska spotřeby. Nejčastěji spotřebovávanými značkami jsou Hami (52,4 %) a Hamé (52 %). S větším odstupem pak na 3. místě figuruje značka Sunar (37,6 %), následovaná značkou Nestlé (28,8 %) a Sunarka (26,9 %).
Pohled na spotřebovávané značky dětské stravy je třeba ještě doplnit informací o frekvenci její spotřeby. Dotázaní respondenti Českého Indexu, v jejichž domácnostech žijí děti ve věku do 5 let, používají dětskou stravu pro své děti nejčastěji denně/téměř denně (65,8 %). 12,2 % respondentů ji používá 3-4x týdně a 9,5 % 1-2x týdně. Necelá desetina dotázaných (8,8 %) používá dětskou stravu jen výjimečně. Ze všech dotázaných, kteří značkovou dětskou stravu používají, jen 9,1 % spotřebovává pouze jednu značku, vůči které tedy zachovává loajalitu. Téměř polovina spotřebitelů (49 %) používá 2-3 značky, ostatní spotřebitelé nerozlišují podle značek.
Výzkumný projekt Český Index realizovaný společnostmi GfK Praha a TNSM sleduje v rámci sekce „dětské zboží“ informace také o dětské kosmetice. Z výsledků za období od 1. 4. do 30. 9. 2001 vyplývá, že nejznámější značkou dětské kosmetiky je značka Nivea, kterou ve stejné cílové skupině, jako v případě produktové kategorie dětské stravy, zná 64,5 % dotázaných. Na druhé a třetím místě se umístily značky Johnson´s Baby (62,8 %) a Nela Batole (60,3 %).
Nejčastěji používanou značkou dětské kosmetiky je značka Nela Batole (57,4 %) a značka Johnson´s Baby (54 %). S velkým rozdílem se na dalších místech umístily značky Aviril (30,7 %), Nivea (60,6 % %) a AB Baby (5,4 %).
Rozdíl mezi nejčastěji používanými značkami je patrný při pohledu na vybrané individuální charakteristiky spotřebitelů. Značku Nela Batole používají pro své děti především mladší ženy do 29 let, lidé s osobním měsíčním příjmem do 6 000,- Kč a lidé s příjmem domácnosti do 10 000,- Kč. Oproti tomu značku Johnson´s Baby používají pro své děti naopak starší ženy, respondenti s osobním měsíčním příjmem nad 10 000,- Kč a osoby s příjmem domácnosti nad 17 500,- Kč měsíčně. Tuto značku používají také především respondenti, kteří zastávají ve svých domácnostech pozici přednosty domácnosti.
Pro úplnost je třeba i u dětské kosmetiky uvést přesnou frekvenci jejího používání. 75 % dotázaných z cílové skupiny ji používá denně/téměř denně, necelá desetina spotřebitelů (9,6 %) ji používá 3-4x týdně a 5,6 % ji používá 1-2x týdně. Jen 6,6 % ji používá výjimečně. Loajalita vůči používaným značkám dětské kosmetiky je viditelně vyšší než u dětské stravy. 20 % všech spotřebitelů používá pouze jednu značku dětské kosmetiky a 54,4 % spotřebitelů používá 2-3 značky. Ostatní spotřebitelé používají dětskou kosmetiku bez rozlišování podle značek.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz