Patria (Patria Finance)
Makroekonomika  |  31.03.2017 17:19:21

Prodávejte přes nás, říká Amazon. Chce převzít sítě maloobchodních řetězců


„Zapomeňte na kamenné obchody! Je správný čas začít prodávat zboží skutečně po internetu!“ Takovým vzkazem pozval na květen americký online shop Amazon.com světové značky spotřebního zboží do své centrály v americkém Seattlu, aby je přesvědčil o výhodách tohoto kroku. Mezi pozvanými nechyběly zástupci společností Wal-Mart, Unilever, Nike, Target či Costco.

Online má změnit zavedené prodejní cesty. Jenže jak?

Sázka Amazonu na změnu uvažování společností o tom, že online prodej je tou „správnou“ cestou, je podle agentury Bloomberg, která zprávu přinesla jasná. Amazon se totiž snaží dostat pod svá křídla nějaký podíl na 800 miliardovém balíku dolarů, kterému v prodejích „baleného zboží“ stále vládne maloobchodní řetězec Wal-Mart a další tradiční prodejci. Přesvědčit proto výrobce spotřebního zboží o tom, že on-line bude pro ně ideální partner má Amazonu usnadnit dostat se k zákazníkům těchto firem a zvýšit poptávku po zboží rychlejší dodávkou do jedné hodiny od objednání.

Mezi pozvanými společnostmi proto nechybějí manažeři od Mondelez, Unileveru, General Mills, Nike nebo Kimberly Clark. Bloomberg uvedl, že tímto krokem chce Amazon narušit vztahy mezi značkami spotřebního zboží a sítěmi kamenných řetězců, které v posledních desetiletích určují, jak zboží každodenní spotřeby vypadá, jak se balí a dodává. Značky mají podle Amazonu méně uvažovat o tom, jak se bude jejich produkt vyjímat na policích super a hypermarketů, ale jak je udělat tak, aby zaujal zákazníky na internetu a dal se jim co nejrychleji dodat. „Časy se mění. Amazon je přesvědčen, že dodavatelské řetězce zaměřené na přímou dodávku spotřebiteli jsou schopny zlepšit nakupování a zvýšit globální efektivnost,“ tvrdí v pozvánce Jeff Bezos, ústřední postava Amazon.com Inc.

E-svět změní i výrobu spotřebního zboží

Výrobci proto budou muset přehodnotit úplně všechno, od způsobu výroby přes balení až po dodávky. Podle Bloombergu budou muset být například obaly pracích prášků nebo cukrovinek trvanlivější a kompaktnější. A cestou, která má firmám otevřít efektivnější výrobu a distribuci je online. Podle Bloombergu nejsou šance Amazonu na změnu uvažování výrobců spotřebního zboží malé. Řada firem totiž, i když má i vlastní online prodej, z internetu „čerpá“ pouze několik procent z celkového objemu příjmů.

A na to Amazon sází. Doručení zboží bez nutnosti cestovat, časový plán dodávek i jakékoli místo pro dodání, je díky novým technologiím velkým lákadlem. A pokud by se Amazonu povedlo zvýšit jeho armádu 300 milionů nakupujících novou nabídkou výrobků, měl by podle Bloombergu vyhráno. Když se podle analytiků podaří Amazonu argumenty překonat strach zavedených značek z novinek, může je přimět k tomu, aby o jeho námětech na změnu obchodní distribuce přemýšleli.

Podle Jána Hladkého, analytika Patria Finance se jedná o další pokus Amazonu přesvědčit výrobce a spotřebitele, že k trhu s rychloobrátkovým zbožím možno přistupovat jinak. "Vezměme si třeba otevření kamenné prodejny potravin Amazon Go v Seattlu, která díky technologiím, jež se využívají také v autopilotech automobilů, umožňuje obsluhu zákazníků bez pokladen a dlouhých čekacích front," konstatoval Ján Hladký. „Je samozřejmě pravda, že tato prodejna prozatím plní funkci technologického showroomu, zároveň je tu však zjevná snaha Amazonu narušit současné status quo, ve kterém se prodej spotřebního tovaru za posledních pár desítek let v podstatě nezměnil – kamenná prodejna, pokladny, fronty, to všechno známe již dlouho. Narušení stávajících struktur pak otevírá nové prostory, do kterých se Amazon může se svými službami protlačit," doplnil Hladký.



 
 

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Prodávejte přes nás, říká Amazon. Chce převzít sítě maloobchodních řetězců

Diskuze a názory uživatelů na téma: Prodávejte přes nás, říká Amazon. Chce převzít sítě maloobchodních řetězců

Na dané téma nejsou žádné názory.








Zobrazit sloupec 
Kurzy měn | Akcie | Obchodní rejstřík | Zájezdy | Last minute | Meteobox | Bydlet | YAuto | Studium | E
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Dluhopisy Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Počasí

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, nafta

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto, Spolehlivost Aut

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2019

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies