Chuť nakupovat spotřebitelům nechybí
Obchodníky možná Vánoce tak trochu zklamaly, avšak ukázalo se, že slabší prosinec byl jen výsledkem přesunu poptávky na listopad a následně na leden. Spotřebitelé vyhlížející povánoční slevy totiž svoje peníze v obchodech utráceli více právě v úvodu roku. A to vyšší inflaci navzdory.
Tržby se tentokrát zvýšily reálně o 5,6 %, po očištění o vliv rozdílného počtu pracovních dnů o 3,3 %.
Zájem spotřebitelů se tentokrát soustředil na výrobky pro volný čas, kam mimo jiné patří i domácí elektronika. Zde nepochybně a jako již tradičně zafungovaly novoroční slevy. Dále se více utrácelo za kosmetiku, oblečení a vybavení domácností.
Zvýšený zájem spotřebitelů vykazuje nadále i motoristický segment. Tentokrát jeho tržby poskočily o 12 % nahoru, a to jak díky opravám aut, tak díky prodejům nových.
Trend maloobchodu zůstává pro letošní rok velmi silný, i když reálně bude tempo v důsledku inflace o něco málo nižší než loni. Přesto spotřeba domácností zůstane tím hlavním faktorem, který na poptávkové straně bude udávat směr české ekonomice. Podporovat ji bude jak rekordní zaměstnanost, tak akcelerující mzdy a extrémně nízké úrokové sazby.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz