Tři úspěšné obchody a končím
Existují dva sklony k chování, které se mohou projevit během tržního napětí a způsobují, že investoři kapitulují a prodávají ve špatný čas ze špatných důvodů. J...de o stádový efekt a averzi vůči ztrátě. Nutkání dělat to, co ostatní, patří ke zvlášť silným sklonům v lidském chování. Pomohl při společenském vývoji, ale při investování mnohdy nepomáhá. Následovat stádo znamená, že investoři nakonec kupují, když jsou ceny vysoko, a prodávají, když jsou ceny nízko. Tomu se říká "honit trh" a jedná se o špatnou investiční strategii. Ve skutečnosti je zpravidla lepší činit opak, tedy kupovat, když se ostatní bojí a ceny jsou nízko, a prodávat, když jsou ostatní lační a ceny jsou vysoko. Ti nejlepší investoři to vědí, ale pro mnohé ostatní je obtížné jít proti stádu, protože je při tom potřeba udržet své emoce na uzdě. Druhý sklon – averze vůči ztrátě – je jedním z nejvýraznějších sklonů chování, který může ovlivnit investování. Experimenty prokázaly, že lidé preferují bezpečnější variantu tam, kdy se jedná o zisk, ale riskují tam, kde se jedná o ztrátu, a že bolest ze ztráty pociťujeme dvakrát silněji než štěstí ze zisku. (Zdroj: Fidelity)
SLEDOVALI JSME ŽIVĚ: Do čeho úspěšně investovat v roce 2017? Poradilo 12. Investiční fórum
Obama: Toto byla moje nejděsivější chvíle v Bílém domě
Co byla pro Baracka Obamu za osm let v prezidentském úřadu nejtěžší zkouška? Vyjednávání s Íránem o jeho jaderném programu? Zapojení Spojených států do leteckých útoků proti Islámskému státu? Nebo snad prosazování zdravotnické reformy známé jako Obamacare? Samá voda.
<br>
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz