Na co si nejvíce stěžovali zákazníci při reklamacích v roce 2016?

V roce 2016 měli zákazníci největší problémy s reklamacemi mobilních telefonů. Po nich následovala elektronika, nábytek a zahradní technika. Nejčastějším důvodem neuznání reklamace bylo údajné mechanické poškození přístroje. Zákazníci si dále stěžovali na nedodržování reklamačních lhůt a na neuznávání prodloužených záruk. Data vycházejí z analýzy společnosti Vaše nároky.cz, která pomáhá řešit problémy nespokojeným spotřebitelům. 

Neuznané reklamace

Nejvíce si lidé v roce 2016 stěžovali na neuznání reklamace kvůli údajnému mechanickému poškození, za které měl být zodpovědný zákazník svým nevhodným jednáním. Obchodníci při neuznání reklamace velmi často uváděli argument, že závada se nevztahuje na záruku, protože byla způsobena špatnou manipulací se zbožím. Teto argument byl však u mnoha prodejců účelnou výmluvou. 

Nejčastěji se zákazníci setkávali s neuznanými reklamacemi mobilních telefonů, kdy se obchodníci odkazovali právě na poškození zboží. „Nespokojení zákazníci se na nás v roce 2016 nejvíce obraceli s problémem, kdy jim prodávající odmítl uznat reklamaci mobilního telefonu, protože závada údajně vznikla poškozením přístroje ze strany kupujícího. I když zákazník poškození přístroje odmítal, obchodník stejně většinou ze svého stanoviska neustoupil,“ komentuje situaci právník z Vaše nároky.cz. 

Častým problémem, kterému museli zákazníci čelit, bylo také zamítnutí reklamce softwaru kvůli poškození hardwaru. Jednalo se například o to, že prodejce neuznal reklamaci nefunkčnosti bluetooth, protože měl mobil poškrábaný display. Většina těchto argumentů však nebyla podložených a ze strany prodejce se jednalo pouze o účelné jednání. 

Zákazníci si v roce 2016 dále často stěžovali na neuznané reklamace elektroniky, zejména tabletů, notebooků a televizí, a nábytku, především pohovek. Tyto reklamace byly zamítnuté zejména kvůli již zmíněnému údajnému nevhodnému zacházení, ale také například, zejména u nábytku, se prodejci odvolávali na běžné opotřebení, které není záruční vadou. Tento argument často používali také prodejci bot. 

Nedodržení reklamační lhůty

V minulém roce se podle zákazníků mnoho prodejců dopustilo porušení zákona, když nevyřídili reklamaci v zákonné lhůtě. Podle zákona je prodejce povinen vyřídit reklamaci do 30 dní, pokud tak neučiní, má kupující nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz za zboží. 

Neuznání prodloužené záruky

Mnoho zákazníků bylo v minulém roce také nespokojeno s jednáním obchodníků u reklamací zboží s prodlouženou zárukou. Přestože prodejce často v reklamě lákal na prodlouženou záruku určitého zboží, často nakonec své sliby nedodržel. "Setkali jsme se například s případem, kdy prodejce sliboval prodlouženou záruku na sekačku, když se však kupujícímu utrhlo brzdové lanko, zjistil, že se prodloužená záruka vztahuje pouze na motor sekačky, nikoliv na její příslušenství," popisuje právník. S neuznáním prodloužené záruky měli zkušenosti zejména právě majitelé zahradní techniky. 

Společnost Vaše nároky.cz pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na www.vasenaroky.cz.

 


Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky