(Kurzy.cz)
Tržby CZ e-shopů se v prosinci zvýšily až o 500%. Češi opět trhali rekordy v online nakupování dárků
Češi
letos utratili za vánoční dárky rekordní sumu. Tuzemské e-shopy registrovaly
v prosinci historicky nejvyšší tržby a potvrdily tak ekonomické prognózy.
Podle údajů e-shopu Alza.cz se denní tržby v předvánočním období zvýšily
až o 500 % oproti běžnému dni. Nejvíce Češi nakupovali v týdnu od 12. do
18. prosince. Přestože si lidé na internetu nejčastěji pořizovali elektroniku,
hračky či kosmetiku, zájem vzrostl také o méně tradiční zboží, jako jsou erotické
pomůcky nebo stavebniny.
Nákupy dárků prostřednictvím e-shopu volí stále více zákazníků. Z údajů společnosti Alza.cz vyplývá, že vánoční dárky na internetu letos nakoupilo až 96 procent lidí. Lidé nakupují online zejména mobilní telefony, počítače i další elektroniku. „Prodeje však rostou napříč všemi kategoriemi. Raketově vylétly prodeje hraček, kosmetiky a šperků. Nárůst zájmu evidujeme také u sportovního vybavení a hobby potřeb,“ řekl Karel Kučera, ředitel marketingu ve společnosti Alza.cz. I méně tradiční internetové obchody však v prosinci zaznamenaly vyšší tržby. „Zákazníci letos nakupovali o 40 % více než v loňském roce. Z erotických pomůcek byl největší zájem o vibrátory,“ dodal Adam Durčák ze sexshopu Růžový slon. Češi také stále častěji nakupují online i stavebniny. „Internetová poptávka po stavebninách vzrostla v roce 2016 až o 150 %. Největší zájem měli zákazníci o produkty proti vniknutí vlhkosti a sanace na kapalné a pastovité bázi,“ řekl Tomáš Viktořík z největšího online katalogu stavebního materiálu stavebninyokolo.cz.
Statistiky online prodejů ukázaly, že převážnou většinu dárků kupují Češi v polovině prosince. Nejvyšší tržby totiž internetové prodejny registrovaly v týdnu od 12. do 18. prosince. E-shop Alza.cz dokonce v tomto týdnu zaznamenal nákupy za více než miliardu korun. Před jedenácti lety přitom tuto sumu Češi utratili za celý rok.
Popularita e-shopů v posledních letech roste také díky rozličným možnostem dopravy zboží. Odborníci však varují, že obzvláště u velkých zásilek se doprava může prodražit. „Kurýrní služby převáží zboží o hmotnosti maximálně 50-70 kg. Při nákupu těžšího zboží, například stavebnin, tak celková cena dopravy může nákup prodražit i o polovinu,“ upozornil Tomáš Viktořík z největšího online katalogu stavebního materiálu stavebninyokolo.cz. „Zákazník má tak logicky nejdříve zájem o osobní odběr. Na dopravě dárků totiž může výrazně ušetřit,“ dodal Viktořík. Trend potvrzuje i Alza.cz, osobní odběr zboží zde volí dvě třetiny zákazníků.
I v oblasti dopravy však e-shopy před vánočními svátky přichystaly řadu novinek. Zákazníci tak mohli využít k dispozici online vyhledávače nejbližší pobočky i programy, které z jednotlivých možností doprav vyberou tu nejvhodnější. Největší internetové obchody pak nabízely doručování o víkendech nebo non stop otevřené kamenné prodejny.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
Patrik Kostyo, Occollo
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.