Tržby CZ e-shopů se v prosinci zvýšily až o 500%. Češi opět trhali rekordy v online nakupování dárků
Češi
letos utratili za vánoční dárky rekordní sumu. Tuzemské e-shopy registrovaly
v prosinci historicky nejvyšší tržby a potvrdily tak ekonomické prognózy.
Podle údajů e-shopu Alza.cz se denní tržby v předvánočním období zvýšily
až o 500 % oproti běžnému dni. Nejvíce Češi nakupovali v týdnu od 12. do
18. prosince. Přestože si lidé na internetu nejčastěji pořizovali elektroniku,
hračky či kosmetiku, zájem vzrostl také o méně tradiční zboží, jako jsou erotické
pomůcky nebo stavebniny.
Nákupy dárků prostřednictvím e-shopu volí stále více zákazníků. Z údajů společnosti Alza.cz vyplývá, že vánoční dárky na internetu letos nakoupilo až 96 procent lidí. Lidé nakupují online zejména mobilní telefony, počítače i další elektroniku. „Prodeje však rostou napříč všemi kategoriemi. Raketově vylétly prodeje hraček, kosmetiky a šperků. Nárůst zájmu evidujeme také u sportovního vybavení a hobby potřeb,“ řekl Karel Kučera, ředitel marketingu ve společnosti Alza.cz. I méně tradiční internetové obchody však v prosinci zaznamenaly vyšší tržby. „Zákazníci letos nakupovali o 40 % více než v loňském roce. Z erotických pomůcek byl největší zájem o vibrátory,“ dodal Adam Durčák ze sexshopu Růžový slon. Češi také stále častěji nakupují online i stavebniny. „Internetová poptávka po stavebninách vzrostla v roce 2016 až o 150 %. Největší zájem měli zákazníci o produkty proti vniknutí vlhkosti a sanace na kapalné a pastovité bázi,“ řekl Tomáš Viktořík z největšího online katalogu stavebního materiálu stavebninyokolo.cz.
Statistiky online prodejů ukázaly, že převážnou většinu dárků kupují Češi v polovině prosince. Nejvyšší tržby totiž internetové prodejny registrovaly v týdnu od 12. do 18. prosince. E-shop Alza.cz dokonce v tomto týdnu zaznamenal nákupy za více než miliardu korun. Před jedenácti lety přitom tuto sumu Češi utratili za celý rok.
Popularita e-shopů v posledních letech roste také díky rozličným možnostem dopravy zboží. Odborníci však varují, že obzvláště u velkých zásilek se doprava může prodražit. „Kurýrní služby převáží zboží o hmotnosti maximálně 50-70 kg. Při nákupu těžšího zboží, například stavebnin, tak celková cena dopravy může nákup prodražit i o polovinu,“ upozornil Tomáš Viktořík z největšího online katalogu stavebního materiálu stavebninyokolo.cz. „Zákazník má tak logicky nejdříve zájem o osobní odběr. Na dopravě dárků totiž může výrazně ušetřit,“ dodal Viktořík. Trend potvrzuje i Alza.cz, osobní odběr zboží zde volí dvě třetiny zákazníků.
I v oblasti dopravy však e-shopy před vánočními svátky přichystaly řadu novinek. Zákazníci tak mohli využít k dispozici online vyhledávače nejbližší pobočky i programy, které z jednotlivých možností doprav vyberou tu nejvhodnější. Největší internetové obchody pak nabízely doručování o víkendech nebo non stop otevřené kamenné prodejny.
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.03.2023 Obchodník měsíce XTB – Petr Zýma: Jak se stát...
09.03.2023 Online trading konference XTB proběhne už za dva..
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Walmart plánuje rozsáhlé investice ve Střední Americe a Mexiku
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Tomáš Kolomazník, Begin Capital Markets
Lucia Žárská, ProfitLevel
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jozo Perić, CapitalPanda
Euro si svou pozici coby významné globální měny udrží. I vůči americkému dolaru
Tiskové zprávy
Na digitální dědictví se zapomíná. Přitom účty u..
Jak zdanit příjem z prodeje nemovitosti?
O zapojení do poválečné obnovy Ukrajiny budou...
Iker Casillas se připojil k týmu ambasadorů...
?
Okénko pro podnikatele
Tomáš Stingl, BusinessInfo.cz