Nákup nábytku na e-shopu: doprava nemusí být drahá a reklamace složitá

Nákup nábytku na e-shopu roste

Přestože popularita nakupování na e-shopech v České republice neustále roste, kolem pořizování nábytku po internetu dosud kolují nejasnosti. Doprava nábytku totiž vůbec nemusí být drahá a výběr zboží je mnohdy širší než v kamenných obchodech. V následujícím článku vám největší z mýtů představíme a uvedeme je na pravou míru.

Mýtus č. 1: Na e-shopu je omezený výběr zboží

Řada prodejců nábytku dnes svůj sortiment stěhuje z kamenných prodejen na internet. Velikost nabídky produktů vždy závisí na konkrétním obchodu, ovšem řada e-shopů již ví, že šíře sortimentu je jednou z klíčových vlastností úspěšného internetového podnikání. Plnohodnotný výběr zboží totiž zajistí větší přísun zákazníků. „V nabídce máme téměř 9 500 modelů nábytku v bezmála 960 tisících variantách rozměrů, materiálů a barev. To je zcela odlišné množství v porovnání s tím, co lze vystavit v jakékoliv prodejně. Každý si tak parametry nábytku může přizpůsobit svým představám. Produkty navíc přidáváme pravidelně, za poslední měsíc jsme nabídku rozšířili o 450 novinek,” říká Petra Triščíková  z největšího tuzemského e-shopu s nábytkem  MT nábytek.

Mýtus č. 2: Kvalitu zboží poznám na vlastní oči, ne na e-shopu. Navíc mi žádný prodavač neporadí

Snahou kvalitních internetových obchodů s nábytkem je představit zboží ve skutečném světle, protože nespokojenost zákazníků by se podepsala na jejich dobrém jméně. U produktů tak často najdete podrobný p opis včetně rozměrů, vlastností i technických parametrů , stejně jako sérii reálných fotografií a nákresů. Na rozdíl od kamenné prodejny si navíc můžete prohlédnout nábytek ve všech jeho dostupných variantách nebo zboží podobné. Ověřit si kvalitu zboží lze také v podrobných recenzích a hodnoceních zákazníků. V případě potřeby jsou vám k dispozici i asistenti, kteří sedí na druhé straně počítače. Kanálů, jak se s nimi spojit, je řada – můžete využít telefonní infolinku, kontaktní e-mail i online poradnu.

Mýtus č. 3: Na e-shopu se dají nakupovat jen drobnosti

Na začátku sice e-shopy sloužily primárně k drobnějším nákupům, dnes však díky propracovanějším obchodním systémům, zavádění moderních technologií a širším skladovacím i přepravním možnostem lze po internetu koupit prakticky jakýkoliv nábytek. Kromě jednotlivých židlí, skříněk či bytových dekorací pořídíte i velkoobjemové zboží a vybavíte celý byt prostřednictvím pár kliknutí. Na e-shopech jsou velmi populární i celé nábytkové sestavy do kterékoliv místnosti v domácnosti. Snadno pořídíte i kuchyňský nábytek, obývací stěnu, sedací soupravu, vybavení studentského pokoje nebo třeba zahradní nábytek.

Mýtus č. 4: Doprava je příliš drahá

Dopravu nábytku objednaného přes internet zpravidla řeší prodejce sám anebo ve spolupráci s prověřenými logistickými společnostmi. Jejich taxy jsou podobné pro všechny internetové obchody a pohybují se v řádech desítek až stovek korun v závislosti na velikosti zboží. „Abychom se nemuseli spoléhat na externí přepravce, provozujeme vlastní dopravu, aktuálně máme k dispozici 65 dodávek. Kromě toho je možné si přiobjednat také výnos i do libovolného patra, což dopravu zákazníkům ulehčuje,“ uvádí Petra Triščíková.

Mýtus č. 5: Reklamace na e-shopu je složitější než v kamenné prodejně. Lhůty na vrácení jsou zboží navíc krátké

Zákon o ochraně spotřebitele, občanský záko ník i další legislativa zaručují , že pokud jste zakoupili zboží po internetu, máte 14 dnů na jeho vrácení bez udání důvodu. K online nákupům se vztahují běžné záruční doby. To platí i pro nákup nábytku. Podrobné interní reklamační řády mívají prodejci i na webových stránkách. Většina lidí, kteří si zboží pořizují po internetu, však jejich přečtení opomíjí, a proto později dochází ke komplikacím. Některé e-shopy se snaží problémům předejít a co nejvíce systém reklamace zjednodušují. „Dříve bylo zvykem reklamované zboží posílat prodejci poštou ke zvážení. Dnes stačí na webu otevřít reklamační formulář, v něm stručně popsat, o jakou závadu se jedná a jak bychom měli reklamaci vyřešit, nahrát fotografii závady a odeslat,” přibližuje  Petra Triščíková  z e-shopu s nábytkem MT nábytek, který nabízí možnost vrácení zakoupeného zboží až do 45 dnů.




Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky