(Kurzy.cz)
5 tipů jak držet ve svém podnikání krok s dobou. On-line prezentace jako klíčový nástroj
Malé a střední podniky v Česku představují celkem více než milion ekonomických subjektů. V řadě oborů je konkurence velmi vysoká a využití moderních on-line nástrojů může být pro podnikatele klíčová cesta k úspěchu. Ostatně, podle Googlu se po lokálních podnikatelích a jejich produktech dívá na internetu na 97 % zákazníků. A když je on-line většina vašich potenciálních klientů, neměli byste být i vy?
TIP č. 1: Začněte webem
Každá
firma, nehledě na to, jak je velká nebo čím se zabývá, by měla mít vlastní
webové stránky. Nemusí jít hned o grafický skvost, ale měly by vždy obsahovat
základní informace o společnosti a jejích produktech, které by mohli jak
její stávající, tak i ti potenciální zákazníci potřebovat. Typickým příkladem,
kde se v tomto ohledu často chybuje, mohou být restaurace. Zvlášť u těch
v menších městech a obcích se pravidelně setkáváme s tím, že vůbec
nemají webové stránky s informacemi jako otvírací doba, kontakty nebo
denní menu. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky, kteří si často raději vyberou
podnik, u něhož tyto informace on-line naleznou.
TIP č. 2:
Optimalizujte vyhledávání
Máte-li
svou vlastní webovou stránku, je pro vás stěžejní, aby se vůbec dala najít na
webových vyhledávačích. Ze statistik totiž vyplývá, že až 90 % všech zákazníků
používá ke zjišťování informací o produktech, službách nebo samotných firmách
vyhledávací nástroje. „Abyste z tohoto faktu vytěžili co nejvíce,
využijte nástrojů SEO, což znamená Search Engine Optimalization neboli
optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu webových stránek
takovým způsobem, abyste ve vyhledávačích přirozeně, organicky – na rozdíl od
placené propagace webu nebo produktu – získali lepší pozici,“ říká Jiří
Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež působí na poli podnikového
poradenství. Základem pro dobré SEO je pak mít kvalitní a unikátní obsah webu.
Ne nadarmo se dnes říká, že „Obsah je král."
TIP č. 3: Vstupte do světa mobilních aplikací
Už několik let neslouží k přístupu na internet a případným
nákupům na e-shopech pouze PC a laptopy. Naopak, možností, jak si nakoupit
on-line, je díky tabletům, chytrým telefonům a mobilnímu internetovému
připojení velmi mnoho. Máte-li e-shop, restauraci nebo prodejnu s webem a
možností on-line rezervace či nákupu, je dnes vhodné pořídit si též mobilní
aplikaci. „Nejenže tak zákazníkům nabídnete další možnost, jak se mohou
dostat k vašemu produktu – ať již ve formě nákupu na e-shopu, nebo
rezervace místa na rodinnou večeři –, ale též získáte další komunikační nástroj
se svými klienty. Prostřednictvím aplikace je můžete informovat o různých
akcích nebo jim třeba zaslat slevový kupón,“ vysvětluje Jiří Jemelka.
TIP č. 4: Analyzujte chování zákazníků i stav firmy
Přítomnost firmy v on-line světě s sebou nese velkou
řadu výhod. Jednou z těch hlavních je možnost zjistit si do detailu, jak
se vaši zákazníci chovají, jaké mají zvyklosti a preference nebo jak si vaše
podnikání stojí ve srovnání s přímými konkurenty. Analytické nástroje vám
mohou ukázat, jak si stojíte ve vyhledávání na internetu, jakou úspěšnost má
vaše placená kampaň i kolik času a kde na vašich webových stránkách uživatelé
nejčastěji stráví. Zjistit si o svých zákaznících můžete v podstatě
vše od jejich věku a pohlaví přes vzdělání až po koníčky a záliby. Všechna tato
data, samozřejmě vhodným způsobem vyhodnocená, vám mohou pomoci v zacílení
na konkrétní skupinu zákazníků, případně diverzifikaci vašich obchodních aktivit
na více zákaznických skupin. Ze základních analytických nástrojů lze doporučit
například Google Analytics, které jsou dostupné zdarma. Profesionální analýza
dat vás pak může vyjít i na desítky tisíc korun.
TIP č. 5: Buďte sociální
Přítomnost na síti neznamená pouze to, že máte vlastní webové
stránky, případně e-shop s produkty a službami. Důležitým rozměrem je
samotná komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky. Firemní
profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram vám to
umožní. Navíc se vám díky nim otevírá zcela nový kanál, jímž můžete se svými
klienty, často v reálném čase, komunikovat a zvyšovat povědomí o vaší
značce a produktech. Stejně jako u webu a SEO i zde platí, že důležitý je
kvalitní obsah. Svůj profil tak můžete plnit zajímavostmi z vašeho oboru,
kvalitními fotografiemi či unikátním videem. V neposlední řadě se vám
rovněž otevírá cesta pro další marketingové aktivity. Propagace vhodně
zvoleného příspěvku na sociální síti Facebook může například za pár stokorun
oslovit řadu potenciálních klientů. Cílení placených (ale i neplacených)
příspěvků je navíc velmi přesné a můžete je tak snadno zaměřit jen na konkrétní
cílovou skupinu.
O
společnosti J.I.P. pro firmy, s. r. o.
J.I.P
pro firmy, s. r. o., je společnost, která poskytuje klientům vysoce
specializované služby v oboru podnikového poradenství se záběrem zejména
na revitalizaci firem, generační obměnu a strategické řízení. Zabývá se
vzděláváním a poradenstvím pro malé a střední podniky a jednotlivce ze sféry
podnikatelů, manažerů a obchodníků. K tomuto záměru používá praktické rozvojové
projekty, mentoring, koučink v praxi, vzdělávací programy a specializované
individuální kurzy.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz