Zákazníci e-shopů preferují dopravu zdarma a chtějí vyzvedávat zboží na prodejně
Čeští zákazníci e-shopů chtějí dopravu objednaného zboží zdarma. Zboží každodenní spotřeby s nižší hodnotou si ale raději vyzvednou sami rovnou na prodejně nebo na výdejním místě, ukázal průzkum Kasa.cz.
Lidé oceňují dlouhou otevírací dobu obchodu a jednoduché parkování přímo tam, kde si zboží můžou vyzvednout, stejně jako co nejširší nabídku těchto míst.
„Za poslední měsíc, poté co jsme spustili výdej zboží ve výdejních místech KasaPOINT, jsme zaznamenali nárůst osobních odběrů o téměř 30 %. Přičemž hodnota objednávek k osobnímu odběru se pohybuje mezi jedním až dvěma tisíci korunami,“ říká mluvčí Kasa.cz Andrea Čižmářová.
Osobní odběr zboží volí častěji zákazníci ve větších městech, kde je výdejních míst více, zejména v Praze. Počet osobních odběrů ale obecně vzrostl ve všech regionech. Lidé také čím dál tím častěji servisují zboží přímo na prodejnách.
Zejména u větších položek lidé stále ještě využívají přepravních společností. Menší a levnější zboží si spíše vyzvedávají sami .
„Díky zavedení KasaPOINT mohou zákazníci vyzvedávat zboží zdarma na více než 50 prodejnách v České republice, ke konci roku přibude zhruba třicítka dalších. S profesionální obsluhou, poprodejním servisem a poradenstvím. Navíc s možností vyzvednutí zboží skladem již do 60 minut od jeho objednání,“ dodává Andrea Čižmářová.
Mezi rozhodující faktory při každém nákupu patří samozřejmě stále cena. Asociace pro elektronickou komerci se zaměřila na to, co hraje roli při výběru e-shopu. Víc než polovina zákazníků českých e-shopů u nich nakupuje kvůli ceně. Skoro dvě třetiny respondentů posledního průzkumu asociace se přiznalo, že nakupuje podle srovnávačů cen a nákupních poradců.
„Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 % zákazníků, 60 % z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu. Již 53 % nakupujících vyhledává dopravu zdarma, 52 % pak dostupnost zboží skladem,“ tvrdí šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz