(Kurzy.cz)
Češi se neorientují ve svých smlouvách, o jejich průběžnou revizi se postará nová online služba
Většina lidí starších 18 let, kteří mají uzavřenou smlouvu na pojištění, finanční služby či telekomunikační a energetické služby, nemá přehled o podmínkách ani o platnosti svých stávajících smluv. Vyplývá to z průzkumu* agentury Perfect Crowd pro novou finanční službu SURI, která na tuto skutečnost upozorňuje a v těchto dnech zahajuje svou činnost.
SURI má za cíl revidovat všechny smlouvy svých klientů a kontinuálně jim hledat a nabízet výhodnější nabídky na trhu. Investorem této služby je RENOMIA, největší makléřská pojišťovací společnost v České republice.
Nový online pomocník se bude zaměřovat jak na pojištění, tak na finanční, energetické a komunikační služby. „Výzkum prakticky potvrdil to, z čeho jsme při tvorbě SURI vycházeli. Lidé se nezabývají smlouvami, které mají třeba už několik let uzavřeny, a navíc se neorientují ve smluvních podmínkách. Například 61 % lidí neví, co znamená výročí smlouvy, a že v tomto období mohou smlouvu bez jakýchkoliv sankcí vypovědět,” vysvětluje jeden z klíčových problémů Pavel Jechort, výkonný ředitel SURI. „Mimo to lidé často zapomínají na automatickou prolongaci smlouvy a platí tak stále stejně za produkt, který je často nesmyslně zastaralý. Změna dodavatele či produktu je pak stojí zbytečné peníze. Pokud totiž chcete vypovědět smlouvu například u povinného ručení, musíte tak učinit nejpozději 6 týdnů před koncem ročního pojistného období, jinak se smlouva automaticky prodlouží,” doplňuje Jechort a dodává, že staré smlouvy mají často výrazně nižší plnění, než by zákazníci aktuálně potřebovali.
Právě povědomí o možnosti vypovědět smlouvu bez sankcí je u lidí klíčovým nedostatkem. Například u smlouvy na penzijní připojištění si třetina lidí není jista a dvě pětiny si dokonce myslí, že tuto smlouvu nelze vypovědět bez sankcí. SURI má proto fungovat nejen jako vyhledávač nejvýhodnějšího pojištění a dalších služeb, ale také jako revizor stávajících smluv, kdy klienta včas upozorní, pokud se objeví výhodnější nabídka nebo brzo končící smlouva. Nabídky pojišťovacích produktů a dalších finančních služeb SURI vyhledává na základě vlastního algoritmu, „SURI indexu”, který kombinuje několik proměnných a doporučí tak optimální variantu pro konkrétního zákazníka na základě jeho požadavků.
V oblasti pojištění poskytuje SURI unikátní službu, asistenci v průběhu celého pojišťovacího procesu od výběru pojištění až po pomoc při likvidaci případné pojistné události. „Většina pojistníků nemá s likvidací zkušenost. Pokud nastane pojistná událost, pomůžeme ji vyřešit s pojišťovnou a zákazník se tak nemusí s nikým dohadovat,” doplňuje portfolio služeb SURI Jechort. SURI je novým projektem společnosti RENOMIA, která spuštěním služby vstupuje na B2C online trh.
* Průzkum byl realizován na vzorku 515 respondentů z ČR ve věku 18-60 let, reprezentativních podle pohlaví, věku, vzdělání, regionu a velikosti místa bydliště žijících ve vlastní domácnosti
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz