Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Prezentace  |  20.06.2016 14:08:38REKLAMA

Innovation Camp 2016: MetLife již podruhé podpořil rozvoj českých studentů

 


Vymyslet realizovatelný projekt, kolektivně rozvinout a prosadit inovativní nápad a úspěšně ho obhájit před odborníky. To a mnohem víc si mohlo v praxi vyzkoušet 69 studentů z 11 středních škol z celé ČR v rámci 2. ročníku speciální soutěže JA Innovation Camp MetLife 2016. V unikátním dvoudenním klání studentských projektových týmů, jež proběhlo 7. a
8. června 2016 v Průhonicích u Prahy, zvítězil tým, který propojil propagaci testů finanční gramotnosti pro mladé s podporou charitativních projektů. Akci zorganizovaly pojišťovna MetLife a nezisková vzdělávací organizace JA Czech.
 

Innovation Camp dal stejně jako vloni studentům možnost řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. „Jedenáct týmů po šesti studentech spolupracovalo pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovalo návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti. Tyto projekty měly být realizovatelné a konkurenceschopné. Studenti tak měli možnost si vyzkoušet týmovou spolupráci a rozvinout kreativní a inovativní myšlení,“ popisuje Josef Müller, výkonný ředitel organizace JA Czech.

Studenti předvedli skutečně velké nasazení i nevšední nápady. Porotu nejvíce zaujal návrh prezentovaný studenty ze škol v Praze, Táboře, Opavě a Jičíně, který spojil propagaci aplikace s možností získat za úspěšné otestování body. Ty by bylo možné symbolicky přeměnit na peníze, které budou věnovány vybrané charitativní organizaci. „Studenti prokázali opravdu velké kreativní schopnosti i praktický pohled na zadaný problém a připravili velmi zajímavý a profesionálně prezentovaný projekt,“ chválí vítěze soutěže Innovation Camp Iva  

Musilová, předsedkyně poroty a marketingová manažerka pojišťovny MetLife. Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí. 

Klání nejnadanějších studentů

Členové poroty, složené z profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, se shodují, že všechny projekty měly vysokou úroveň a bylo velmi obtížné vybrat vítěze. Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení. Mezi zajímavé návrhy patřily například projekt #Nebuď negramotný nebo nápad na propagaci finanční gramotnosti prostřednictvím online hry Zastav zombie apokalypsu, odkazující na zombie finanční negramotnosti. Své nejnadanější studenty do klání vyslalo 11 středních škol. Účastníci byli náhodným losem rozděleni do týmů, jejichž součástí byl vždy jeden člen JA Alumni a jeden zaměstnanec pojišťovny MetLife v roli mentora. Studenti tak mohli čerpat inspiraci a zkušenosti od sebe navzájem i od zkušených profesionálů.

 „Je zřejmé, že účastníci soutěže oceňují možnost prověřit v praxi své znalosti a vyzkoušet si řešení reálné obchodní otázky. Je to příležitost získat praktické zkušenosti a rozvinout užitečné dovednosti, které zaměstnavatelé vyžadují, ale absolventům často chybí,“ upozorňuje Iva Musilová. A právě to je smyslem soutěže Innovation Camp. Na rozdíl od 1. ročníku byl tentokrát camp dvoudenní a kromě soutěže nabídl studentům další aktivity, které podporují schopnost spolupráce v týmu, kreativního myšlení a improvizace. To se soutěžícím hodilo také při prezentaci jejich projektů. „Je to úplně šílené, protože jsme si nevěřili, že bychom v takové konkurenci mohli obstát. Je to obrovské překvapení. Možná jsme uspěli proto, že jsme dokázali skvěle spolupracovat a zapojit všechny členy týmu. Protože jsme se na začátku vůbec neznali, byla to pro nás obrovská zkušenost, stejně jako celý pobyt na Innovation Campu,“ svěřila se členka vítězného týmu, Tereza Tkáčová ze Slezského gymnázia Opava.  

  

Složení vítězných týmů: 

     
  1. místo
    Pavel Herinek, Gymnázium a JŠ škola, Zlín 
    Tomáš Kocián, SŠ – COPTH, Praha 9
    Nikola Koubová, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor 
    Markéta Klégrová, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice

Tereza Tkáčová, Slezské gymnázium, Opava
Barbora Pokorná, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Petr Peroutka, Masarykova obchodní akademie, Jičín

 Konzultanti MetLife: Stanislav Burian (1. den), Kateřina Novotná (2. den)

     

2. místo

Jan Stuchlík, Gymnázium a JŠ škola, Zlín
Veronika Šímová, Soukromá střední škola a JŠ, České Budějovice
Oleh Telychka, Masarykova obchodní akademie, Jičín
Tomáš Kropík, Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Lada Cermanová, Masarykova ZŠ a OA, Tanvald
Eliška Čížková, Gymnázium a SOŠ, Podbořany

 Konzultant MetLife: Lucie Kratochvílová

     

3. místo

Sabina Menšíková, SŠ – COPTH, Praha 9
Matěj Křiváček, SSČ a JŠ, České Budějovice
Nikol Zemanová, Gymnázium a SOŠ, Podbořany
Aneta Kusá, SŠ hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 Klánovice
Tomáš Mann, Gymnázium Stříbro
L
ukáš Horák, VOŠ a SŠTe Česká Třebová

Konzultant MetLife: Tomáš Bruner

 

Soutěžní týmy byly složeny ze studentů těchto středních škol:

 

Vyšší odborná škola a Střední škola technická, Česká Třebová
Masarykova základní škola a obchodní akademie, Tanvald
Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany
Gymnázium Pierra de Coubertina, Tábor
Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, České Budějovice
Slezské gymnázium, Opava
Střední škola hotelnictví a gastronomie SČMSD, Praha 9 – Klánovice
Masarykova obchodní akademie, Jičín
Gymnázium, Stříbro
Gymnázium a JŠ škola, Zlín
Střední škola – Centrum odborné přípravy technickohospodářské, Praha 9

 

Členové poroty: 

Iva Musilová, manažerka marketingu pojišťovny MetLife
Iva Kaplanová, ředitelka personálního oddělení pojišťovny MetLife
Michal Kovář, Bancassurance & DtC Director pojišťovny MetLife
Kamil Teplý, Digital Development Supervisor reklamní agentury WeAreGinger
Tomáš Hejda, zakladatel a jednatel agentury PR Mollo

 

JA Czech je českou kanceláří organizace Junior Achievement, která je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací neziskovou organizací na světě. Vznikla v roce 1919 v USA a dnes působí ve více než 120 zemích světa. Do jejích programů se každoročně zapojí na 10 milionů dětí a studentů.

Českou kancelář JA založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa. Vzdělávací programy JA Czech v České republice od té doby absolvovalo více než 350 tisíc mladých lidí. JA Czech je akreditována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a pedagogům poskytuje akreditovaná školení. JA Czech je součástíJA Europea je členem SKAV.

 

Základem vzdělávacího systému JA Czech je propojování světa firem a škol. Organizace je financována zejména z darů partnerů. K nejvýznamnějším patří Bata Shoe Foundation, Citi Foundation, Hyundai, MetLife, Hewlett-Packard Enterprise a Raiffeisenbank. Více informací o JA Czech naleznete nawww.jaczech.cz.

 

Silvie Marhoulová,
manažerka vnějších vztahů,

 

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688