Maloobchodní tržby v únoru v USA rostou
Zvýšené nákupy automobilů, oblečení i nábytku v USA ovlivnily růst maloobchodních tržeb o 0.3%. Stejný ukazatel bez zahrnutí tržeb z prodeje automobilů vzrostl o 0,2%. Vzhledem k tomu, že maloobchodní tržby tvoří zhruba jednu čtvrtinu americké ekonomiky, potvrzuje jejich růst očekávané oživení.
Po rekordních nákupech automobilů ve 4. čtvrtletí minulého roku utráceli spotřebitelé i nadále, přičemž se mimo jiné nechali nalákat nízkými cenami maloobchodních prodejců, jako např. Wal-Mart Stores, a slevami výrobců automobilů. Prodej automobilů, který tvoří významnou část maloobchodních tržeb, vzrostl na 16,7 miliónů vozidel (měřeno na roční bázi), což je o 0,9 miliónu více než v lednu. General Motors Corp., největší výrobce automobilů na světě, oznámil, že díky náběhu nových modelů vzrostl prodej značky Chevrolet o 4,4%.
Růst únorových maloobchodních tržeb je po poklesu míry nezaměstnanosti a obecně zlepšující se situaci na trhu práce dalším faktorem, který podporuje důvěru spotřebitelů v pozitivní vývoj ekonomiky, a tím jejich chuť více utrácet. Z důvodu nižších úrokových sazeb se zvedla také vlna zájmu o hypotéky. Financování výstavby prostřednictvím hypoték spolu s nižším daňovým zatížením v tomto roce budou pravděpodobně tvořit významnou část dodatečných prostředků spotřebitelů.
Prezident Fedu Alan Greenspan minulý týden řekl, že oživení ekonomiky je již na spadnutí. Konsensuální předpověď růstu GDP za 1. čtvrtletí roku 2002 vychází podle průzkumu klíčových ekonomických ukazatelů 2,6% (měřeno na roční bázi), tedy výrazně více, než se odhadovalo ještě před měsícem (1,6%) a v prosinci loňského roku (0,4%).
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz