Alibaba Group: Walmart jako měřítko úspěchu
Alibaba Group, gigant v oblasti internetového obchodu, vykázal v posledním kalendářním čtvrtletí roku 2015 neočekávanou dynamiku růstu. Neočekávanou z titulu rostoucí konkurence a zejména zpomalení čínské ekonomiky.
Tyto dva negativní faktory byly plně zastíněny fenoménem posledního čtvrtletí pro sektor obchodu – Vánocemi a také čínským „Golden week“ s počátkem v říjnu loňského roku.
Alibaba – sen o největším maloobchodním řetězci na světě
Do letošního roku má Alibaba ještě pozitivnější výhled, když 21. března uvedla, že na konci svého fiskálního roku, končícího v březnu 2016, se stane největším maloobchodním řetězcem na světě.
“Chceme být větší než Wal-mart”, prohlásil Jack Ma, zakladatel Alibala Group, už v roce 2014 kdy společnost vstupovala na burzu.
Neustále rostoucí hodnota prodaného zboží
Gross merchandise volume (GMV), vyjadřující hodnotu všech prodaných produktů internetového obchodu uskutečněných na online platformách Alibaba Group, vzrostlo v loňském roce meziročně o 30 % na téměř 3 biliony yuanů.
Alibaba Group se v loňském roce dotáhla na řetězec Walmart, to se týče dosaženého objemu prodejů, měřeného v GMV. Vhodnost srovnání GMV a čistých prodejů vyplývá z charakteru příjmů Alibaba, které vypovídají pouze o sumě komisí uskutečněných obchodů.
Walmart ke konci fiskálního roku 2015 zveřejnil výsledky čistých prodejů ve výši 482,12 miliard dolarů, což je ekvivalent přibližně 3,1 bilionů yuanů*.
Alibaba – srdce nové čínské ekonomiky
V roce 2012 dosáhla Alibaba Group na objemy prodejů (GMV) v hodnotě necelého 1 bilionu yaunů. Za poslední 3 roky tedy tento ukazatel vzrostl o více než 200 %.
Svůj úspěch si Alibaba zdůvodňuje růstem domácí spotřeby, který je příčinou nárůstu reálných mezd v Číně. Pro letošní rok se předpokládá 6,2% tempo růstu reálných mezd, což je nejvyšší meziroční změna celosvětově.
Nejen mzdy, ale také počet nových pracovních míst v sektoru služeb roste. Ten je označován za novou ekonomiku, jejímž je Alibaba středem. Důležitá je také transformace čínské ekonomiky z exportní na spotřební.
Výhody čínského trhu
Rostoucí trend společnosti Alibaba je způsobený překonáním čínského milníku. Alibaba zázračně roste díky své dostupnosti ale i vlastnostem čínského trhu, mezi něž patří především jeho velikost, rostoucí podíl střední třídy, růst spotřeby (předpokládá se, že spotřebitelské výdaje porostou v průměru 5,2% tempem) či více online zákazníků.
Autor: Sven Subotič, Karolína Barotová | www.aurainvest.cz
Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.
*kurz USD/CNY 6,4755 z 15. dubna 2016
** Studie –Demand Institute
Aura Invest Group je vázaným zástupcem obchodníka s cennými papíry
Colosseum, a.s. Na českém trhu nabízí profesionální služby obhospodařování
majetku na individuálních investičních účtech AURA INVEST Aktivní správa a AURA
INVEST Chytré portfolio. Spojte své síly se silnými partnery a svěřte své
finance pokročilému obhospodařování majetku.
Více informací či nezávaznou schůzku si sjednejte na www.aurainvest.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz