Jak investovat během recese
Analytik z Barclays Jonathan Glionna vysvětluje klientům, jak investovat v době recese. Sám ale možnost poklesu výkonu americké ekonomiky nevidí jako pravděpodobnou, takže tento způsob investování nedoporučuje.
O možnosti recese se mezi investory a ekonomy spekuluje již řadu týdnů, a to jak kvůli zpomalujícímu růstu ekonomiky, tak zhoršování úvěrových podmínek a výkyvům na trzích. Jonathan Glionna z Barclays sice recesi v nejbližší době neočekává, ale svým klientům pro jistotu radí, jak by měli investovat v případě, že na recesi dojde.
"Sektory spotřebního zboží, zdravotní péče nebo telekomunikací jsou podle našich historických analýz těmi, do nichž je dobré se uchýlit v době, kdy ekonomika míří do recese. Mezi odvětvími, která si vedou nejlépe, jsou potraviny, nápoje a tabák, výrobky pro osobní spotřebu a domácnost a také zařízení a služby v oblasti zdravotní péče. Naše analýzy rovněž naznačují, že v době, kdy ekonomika vstupuje do recese, se nadprůměrně daří titulům s nízkou volatilitou a společnostem s vysokými čistými ziskovými maržemi," píše Glionna.
Při každé recesi od roku 1973 vydělalo podle Barclays spotřební zboží jako akciový sektor půl roku před koncem recese 7 %, v následujícím roce pak 11 %. U sektoru zdravotní péče to bylo 10 % a telekomunikace vydělaly 6 % za čtvrt roku. V recesích po roce 1990 se ze sektorů dařilo zejména zboží dlouhodobé spotřeby a oblečení, automobilovému průmyslu, dopravě a bankám.
Co se týče jednotlivých titulů s nízkou volatilitou a vysokými ziskovými maržemi, podle Glionny jsou aktuálně zajímavé Colgate-Palmolive, Johnson & Johnson, Coca-Cola, Campbell Soup a Pfizer.
Přesto expert tvrdí, že podobné zaměření v současnosti není aktuální. "Nedoporučujeme se řídit scénářem počítajícím s recesí, protože neočekáváme, že by v nejbližší době mohla nastat ekonomická kontrakce. Kromě toho se ocenění defenzivních sektorů, jako jsou zdravotnictví, dlouhodobá spotřeba nebo telekomunikace, ve vztahu k cyklickým sektorům, jako jsou energetika, materiály nebo průmysl, zvýšilo. A to se většinou děje ke konci ekonomického cyklu," uzavírá Glionna.
Takhle je to jednoduché: Pohlídejte si tento indikátor a nakupte americké akcie
Snaha časovat trh zavání průšvihem. Naštěstí se vedle nudných opatrných škarohlídů, kteří od pokusů nakupovat na dně a prodávat na vrcholu odrazují, vždy najde někdo, kdo ten recept zná. Naposledy John Stoltzfus ze společnosti Oppenheimer, který přichází s údajně spolehlivou strategií načasování dalšího nákupu amerických akcií, konkrétně indexu S&P 500.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz