Ing. Sven Subotič (Aura Invest Group)
Investice  |  03.02.2016 16:05:25

Facebook vs. Google

Záhy po tom, co Facebook spustil novou funkci s názvem Sports Stadium, oznámil své výsledky za čtvrtý kvartál 2015 a také výsledky za celý minulý rok agregovaně.

Výsledky byly více než dobré. Tržby za poslední kvartál 2015 vzrostly meziročně o necelých 52 % a čistý zisk dosáhl jen málo uvěřitelných 1,56 miliardy dolarů. Jinými slovy Facebook navýšil svůj zisk z třetího kvartálu o 74 %!

2016_01_27_cisty_zisk_facebook

Rychle rostoucí tržby společnosti Facebook ale nejsou vše. V absolutním porovnání tržeb je Google stále třikrát větší. I přesto si ale musí být vědom rostoucí konkurence, kterou Facebook představuje.

Porovnání: Facebook a Google ve stejné fázi

Facebook byl založen v roce 2004 a letos v únoru tak uplyne 12 let od jeho založení. V posledním kvartále svého 11.roku Facebook zaznamenal tržby v hodnotě 5,8 miliardy dolarů.

Ve stejné historické fázi utržil Google 5,5 miliardy dolarů. Byl to první kvartál, ve kterém tržby Facebooku byly větší než ty Googlu. Až na 3 výjimky rostl Facebook rychleji od 4. kvartálu svého osmého roku než Google.

2016_01_28_fb_google_trzby (1)

Výhoda Facebooku

Do budoucna má Facebook nad Googlem převahu v oblasti „data miningu“. Jelikož se jedná o sociální síť, Facebook má možnost sbírat a analyzovat podrobnější data než Google, a potom jejich vyhodnocení použít k efektivnějšímu internetovému marketingu.

O podobné se Google pokusil se svoji sociální sítí Google+, jež se všakpříliš neosvědčila.

Výhoda Googlu

Komplexnost Facebooku má i své stinné stránky. Zatímco k používání Facebooku je potřeba registrace, Google vyhledávač může využít kdokoli s přístupem na internet.

To dává Googlu výhodu v objemu dat, který je schopen získat.

Souboj Google vs. Facebook

Konec roku 2015 ukázal, že Facebook nabírá na dynamice. Podle společnosti eMarketer vzrostl podíl Facebooku na celosvětovém digitálním marketingu z 8 % na konci roku 2014 na 10 % na konci roku loňského. Google v této kategorii jasně vede s 30 %. Jeho podíl však klesá, když v roce 2014 byl o 2 % vyšší.

V případě výhry jedné společnosti, je nutné, aby druhá přiznala kapitulaci? Byznys model obou společností je založen na marketingu a internetové reklamě. Přístup je však jiný a souboj by mohl skončit remízou, respektive výhrou obou stran.

Autor: Sven Subotič, David Lojkásek | aurainvest.cz 

Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.

Aura Invest Group je vázaným zástupcem obchodníka s cennými papíry Colosseum, a.s. Na českém trhu nabízí profesionální služby obhospodařování majetku na individuálních investičních účtech AURA INVEST Aktivní správa a AURA INVEST Chytré portfolio. Spojte své síly se silnými partnery a svěřte své finance pokročilému obhospodařování majetku.

Více informací či nezávaznou schůzku si sjednejte na www.aurainvest.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688