(Kurzy.cz)
Prosincové prodeje aut v USA zaostaly za odhady odhady, prodeje GM, Ford i Fiat pod odhady, dařilo se Japoncům
Celkové prodeje nových automobilů v SA za celý rok 2015 rostly o 5,7% na 17,47 miliónu, což stanovilo nový rekord, když to překonalo ten dosavadní z roku 2000 na úrovni 17,41 miliónu.
Za samotný prosinec prodeje stouply meziročně o 9% na 1,64 miliónu respektive 17,34 miliónu v ročním vyjádření po sezónním očištění, což zaostalo za odhady trhu nastavenými na cca 18,1 miliónu. Z toho prodeje domácích značek dosáhly úrovně 14,4 miliónu, což překonalo očekávání nastavená na 14,2 miliónu.
Prodeje značky Jeep stouply meziročně o 42% na 89 654 vozů a byly doposud nejlepší v historii automobilky.
Prodeje Fiatu se očekávaly na úrovni růstu o 19%.
Největší US automobilka, koncern GM, oznámila za prosinec růst prodejů o 5,7% na 290 230 vozů, což zaostalo za trhem očekávaným růstem o 10%.
Automobilka Ford Motor oznámila, že za celý rok 2015 zvedla své prodeje na domácím americkém trhu meziročně o 5% na více jak 2,6 miliónu vozů. V prosinci automobilka zvedla své prodeje o 8% na téměř 240 000 vozů a zaostala tak za trhem očekávaným růstem o 11%.
Nejlépe si opět vedla modelová řada lehkých užitných vozů F-Series s celoročním prodejem 780 354 vozů, což znamenalo 34. rok v čele absolutních žebříčků a 39. rok v čele svého segmentu.
Prodeje japonského Nissanu rostly v prosinci meziročně o 19% na 139 300 vizů a překonaly tak očekávání trhu nastavená na růst o 16%.
Od japonské Toyoty se očekává růst o 12%, u Hondy o 10%, u jihokorejské Hyundai o 17% a u VW-Audi o 0,2%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz