(Kurzy.cz)
ShopperTrack: Hlavní retailová sezóna v USA začala meziročním poklesem prodejů, aktivita se přesouvá do onlinu
Podle statistik a odhadů analytiků společnosti ShopperTrack hlavní nákupní sezóna roku nezačala pro kamenné obchody v USA zrovna nejlépe. Prodeje na den Díkůvzdání a následné Black Friday byly nižší ež loňských 12,1 mld. USD. Podle společnosti prodejci zaznamenávali výrazně menší zájem spotřebitelů, než v loňském roce.
Podle National Retail Federation (NRF) bylo v obchodech očekáváno pro první 4 dny hlavní nákupní sezóny roku cca 135,8 miliónu Američanů, což by odpovídalo meziročnímu růstu o cca 1,6%.
Snížení aktivity v kamenných prodejnách bude s největší pravděpodobností souviset s růstem online prodejních aktivit samotných prodejců.
Podle prvních statistik společnosti Adobe Systems prodeje firmy na Black Friday, který je tradičně brán jako zahájení hlavní nákupní sezóny roku, meziročně stouply o 15% na 822 mil. USD.
Podle údajů IBM prodeje na Black Friday rostly meziročně o 21,5%. Plných 44,7% online prodejů připadaly na smartphony. Průměrná objednávka v této kategorii zboží se pohybovala na 121,06 USD, což představuje meziroční růst o 4,3%.
Amazon by podle ChannelAdvisor za Black Friday měl reportovat růst prodejů meziročně o 20,8%
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz