Ekonomický deník (Ekonomický deník)
Investice  |  14.11.2015 06:00:56

Gartner identifikuje tři klíčové funkce digitálního obchodu

Podle analytiků společnosti Gartner je nezbytné, aby digitální obchod či prodejna nabídl tři klíčové funkce. Jsou to: zákaznické náležitosti, zákaznický zážitek a vztah se zákazníkem.

“Digitální obchod (viz schéma 1) není jen o futuristických digitálních technologiích. Je to obchod minulosti, současnosti i budoucnosti,” říká Miriam Burtová, viceprezidentka pro výzkum ve společnosti Gartner.”Je tomu tak proto, že zákazníci očekávají, že typické prvky všech tří budou v digitálním obchodě koexistovat.”

Podle Burtové musí obchodníci zahrnout základní zákaznické náležitosti. To jsou tradiční prvky, které zahrnují podstatu maloobchodu jako je zboží v regálech, informovaní a dostupní prodavači, soustavně dobré informace o produktech, bezproblémové odbavení u pokladny a snadný proces vracení zboží.

“Etablované technologie jako jsou elektronické visačky na regálech a RFID používané v minulosti pro evidenci skladových zásob jsou nyní využívány nápaditými způsoby přímo v prodejnách pro zlepšení zákaznického zážitku,” říká Burtová. “Obchodníci by měli hledat cesty, jak tyto “staré” technologie použít v kombinaci s novějšími jako jsou NFC, pozměněná realita a chytré stroje pro ještě lepší zajištění základních funkcí prodejen.”

Digitální obchod musí také zajistit propojený, konzistentní, navazující a pohodlný zákaznický zážitek při nákupu napříč kanály, které chce v danou chvíli zákazník použít. “Například pomocí elektronických majáků umístěných v obchodě může prodejce nabídnout kupujícím osobní nabídky “na míru”, slevy, doporučení a odměny v závislosti na dosavadních interakcích daného zákazníka na všech kanálech, které využívá,” vysvětluje Burtová.

Obchodníci by také měli hledat nové nápadité cesty jak rozvíjet svůj vztah se zákazníkem, aby zvýšili jeho loajalitu a v důsledku tak prodali více. Stále častěji je k tomu využívána kombinace personalizace a zapojení zákazníka do inovace. Někteří prodejci, například v oblasti domácích doplňků a hobby marketů, již dnes umožňují svým zákazníkům, aby využívali 3D tiskárny umístěné v obchodech pro “výrobu” svých vlastních produktů.

“Transformace, kterou přináší digitální byznys, je důležitá pro obohacení zákaznického zážitku a prohloubení vztahu se zákazníkem. Obchodníci dnes chápou, že samotné potěšení z nákupu, nebo návštěvy obchodu již nestačí – zákazníkům je třeba nabídnout to, co potřebují, aby byl jejich život lepší,” uzavírá Burtová.

-of-


Ekonomický deník přináší zpravodajství, analýzy a komentáře ze světa ekonomiky a technologií.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688