Patria (Patria Finance)
Investice  |  27.10.2015 17:05:38

Toyota: V roce 2050 už se tradiční auta prodávat nebudou

Toyota před několika dny oznámila, že v roce 2050 bude prodávat zejména hybridní vozy a elektromobily. Automobilka sice nesdělila detaily, ale podle jejích očekávání by měl být prodej aut s naftovými a benzínovými motory blízko nule. Nyní tvoří auta s těmito motory přibližně 85 % vozů prodaných Toyotou. Kiyotaka Ise, který je členem vysokého vedení společnosti, k tomu uvedl: „Pro tradiční automobily nebude jednoduché přežít. Jejich motory čelí prudkému poklesu a celý svět se obrací vzhůru nohama. Změnit se tak musí i Toyota.“

Očekávání Toyoty jsou v souladu s její sázkou na hybridní vozy a elektromobily. Ta je motivována rostoucími obavami o čistotu životního prostředí a intenzivní snahou automobilek o nalezení nové dominantní technologie. Celé odvětví se navíc potýká s požadavky na snižování emisí a přísnými testy, poté, co vyšel najevo podvod automobilky Volkswagen. I ta následně oznámila, že se hodlá intenzivněji věnovat vývoji elektromobilů a hybridních automobilů.

Toyota nehodlá tradiční motory úplně opustit, protože některé oblasti se na ně budou muset spoléhat i nadále. Nemají totiž dostatečně rozvinutou infrastrukturu, která by umožňovala dobíjení elektromobilů. K masivní změně v odvětví, kterou Toyota předpovídá, také nedojde nijak rychle. Automobilky sice předpokládají, že nastane posun směrem k alternativním pohonným jednotkám, ale zákazníci zatím k žádné masové změně nepřikročili. Toyota mezitím přišla na trh s vozem, který pohání vodík. U takového vozu lze doplnit palivo během několika minut a jeho dojezdová vzdálenost je mnohem delší než u elektromobilů. Její vůz Mirai má dojezd 312 mil, zatímco elektromobil leaf od Nissanu má dojezd pouze 84 mil. Model S od Tesly má dojezd mezi 230 – 270 mílemi.

Nissan sází na elektromobily, německé automobilky, jako je Volkswagen, se zase zaměřovaly zejména na hybridy. Toyota je v tuto chvíli stále závislá na prodejích vozů s tradičními motory. Minulý rok tvořily prodeje jiných vozů pouze 14 % jejích tržeb. Automobilka v posledních letech dosahuje rekordních zisků, které do značné míry odrážejí ziskové, ale na spotřebu náročné velké vozy populární v USA. Toyota by do roku 2020 chtěla snížit množství emisí oxidu uhličitého o více než 22 % (relativně ke globálnímu průměru v roce 2010). Do roku 2050 by chtěla dosáhnout 90% poklesu emisí.

Autorem je Yoko Kubota.

Zdroj: WSJ

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688