(Kurzy.cz)
VW: Donutí celá kauza automobilku k zeštíhlení a prodeji některých divizí? Konec Bugatti nebo Seatu?
Německá automobilka VW ještě nezačala sčítat všechny škody způsobené probíhající kauzou klamavého SW ve svých motorech a již se objevují spekulace, podle kterých by kauza mohla přinést zeštíhlení celého podniku. Pod mateřskými křídly VW je nyní soustředěno na 12 různých značek reprezentujících v podstatě všechny myslitelné úrovně automobilismu od supersportů přes nejlidovější vozy a motorky až k nákladním automobilům. Mnozí analytici míní, že jak bude muset celý koncern čelit vysokým nákladům celé kauzy a očekávanému poklesu zájmu, bude muset hledat doplňkové zdroje příjmů a přemýšlet o možnosti své restrukturalizace respektive zeštíhlení.
"Horkými " favority na prodej či zánik jsou podle odhadů především divize Seatu, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducato a MANu. Tyto divize jsou pro koncern spíše okrajovými, bez zásadního vlivu na tvorbu zisků celé skupiny.
Zisk Bentley například v první polovině roku poklesl o 43%. Je také všeobecně známo, že projekt Bugatti je dlouhodobě ztrátový a koncern jej bere pouze jako vysoce prestižní záležitost plnící čistě marketingovou roli. Dlouhodobě ve ztrátách je také španělský Seat, který plní roli low-end divize.
Nové vedení koncernu již uvedlo, že pozdrží či zastaví neklíčové projekty a investice.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz