(Kurzy.cz)
Online revoluce v obchodování na finančních trzích
Investoři v Evropě jsou zvyklí platit velmi vysoké poplatky za zprostředkování transakcí. Nástup online technologií tomu však má učinit přítrž. Nyní totiž brokeři již nemají důvody cenově rozlišovat mezi velkými institucemi a malými investory.
Internet transformuje mnohá hospodářská odvětví a nyní plnou silou mění i prostředí investování na veřejných finančních trzích. Velcí institucionální investoři mají náklady na jednu transakci jeden bazický bod, říká Gijs Nagel, CEO a zakladatel brokera DEGIRO. „To je jedna setina procenta neboli jedna koruna za každých deset tisíc investovaných korun“. Náklady obyčejných investorů jsou nesrovnatelně vyšší, i když díky online technologiím pro to přestává být důvod. Dobře organizovaný broker v dnešním světě totiž nemusí mít s velkým množstvím malých klientů o mnoho větší náklady než s jedním velkým. Online prostředí umožňuje vybudovat jednu platformu pro všechny, příkazy je možné automatizovat a riziko efektivně řídit. „Rozdíl mezi retailovým klientem a tím velkoobchodním dočista zmizel,“ říká Nagel.
S tímto vzpomíná na začátky, kdy DEGIRO nabízelo své služby jen institucionálním investorům: „Podívali jsme se na trh a odhadli naše budoucí náklady. Vtipné bylo, že i s příjmem půl bazického bodu na transakci jsme měli dost, abychom byli v hezkém zisku. Připadalo nám divné, že naši největší konkurenti si účtují až desetkrát více.“ Nagel z toho vyvozuje, že zatímco svět se v posledních 20 letech radikálně proměnil, brokeři nešli s dobou. A rozhodl se, že své podnikání rozšíří i pro běžnou klientelu. Infrastrukturu měl vybudovanou díky poskytování služeb velkým investorům. Všechno co bylo potřeba udělat, bylo vytvořit klientskou podporu.
Nagel dále vysvětluje, proč DEGIRO srazilo poplatky tak výrazně. „Nedívali jsme se na to, co je nejvýnosnější. Přemýšleli jsme, co bude fér vůči zákazníkům, jaká je spravedlivá cena. Náš model je založen na úsporách z rozsahu. Čím více transakcí, tím mohou být nižší náklady na transakci. A chtěli jsme produkt, který bychom mohli nabízet po celé Evropě.“
Konkurenti v Nizozemsku, kde DEGIRO začínalo, se snaží v investorech vzbudit obavy ohledně bezpečnosti. Nagel si však z podobných poznámek nedělá těžkosti. Bezpečnost byla pro institucionální investory na prvním místě a DEGIRO si drží strukturu, kterou po ní instituce požadovali. Aktiva klientů jsou striktně oddělena od aktiv společnosti a ani v případě jejího krachu nehrozí klientům žádné riziko.Ví, že za úspěchem DEGIRO, podobně jako u aplikací WhatsApp či Booking.com, stojí online technologie. Jen díky nim může nabízet služby, které na poli investic dávají malým investorům stejné podmínky jako těm velkým.
DEGIRO
Poslední zprávy z rubriky Prezentace:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz