Průzkum: Slováci obdarovávají šperkem častěji, obliba investičních šperků roste u nás i u sousedů
Obyvatelé Slovenska si umí udělat radost. V porovnání s Čechy pořizují šperky jako dar či investici mnohem častěji. Minimálně jednou za rok dostane šperk 29 % Slováků. V Čechách to je téměř o třetinu méně. Šperk jako dárek dostane pouze 22 % obyvatel. Někde se národy shodují – třeba u výročí, někde liší: Slováci častěji darují klenot ke křtinám, Češi k narození dítěte. Vyplývá to z průzkumu, který si v obou zemích nechalo vypracovat ALO diamonds.
Slováci kupují i dostávají šperky častěji než Češi
Přinejmenším jednou za rok kupuje šperk 30 % dotázaných
Čechů, u Slováků je to 38 %. Alespoň jednou za 5 let koupí šperk 70 % Čechů a 76
% Slováků. Darem jej během pěti let dostane v ČR více jak polovina respondentů
(56 %) a na Slovensku dvě třetiny (65 %).
Pro téměř každého druhého Slováka jsou křtiny příležitostí k nákupu
šperku
V případě životních milníků je přístup Čechů a Slováků
k obdarovávání zhruba stejný. 77 % Čechů a 71 % Slováků by koupilo klenot
k významnému životnímu jubileu a podobné je to i u svatby (64 % Čechů, 60
% Slováků). Rozdíl nastává u situací, které jsou spojené s náboženskou
tématikou. „U slavností náboženského charakteru existují rozdíly kvůli poměru
věřících, který je na Slovensku vyšší. Šperk
ke křtinám by proto darovala téměř polovina Slováků (48 %) oproti třetině (32
%) Čechů. Naopak 62 % Čechů by darovalo klenot k narození dítěte. Na
Slovensku by tak učinilo pouze 49 % dotázaných,“ uvádí Alojz Ryšavý, klenotník
a majitel ALO diamonds.
Šperky nad 10 000 kupují nejčastěji ženatí muži a
podnikatelé
V obou zemích kupují šperky cenové kategorie
10 000 korun a více převážně podnikatelé a ženatí muži. Zatímco na
Slovensku nebyly velké rozdíly mezi jednotlivými kraji, v Česku takto
drahé klenoty kupují více muži z Prahy a Středočeského kraje.
Zájem o investiční šperky roste
Z výsledků průzkumu ALO diamonds vyplynul rostoucí
zájem o investiční šperky. Téměř každý čtvrtý Čech (23 %) a 27 % Slováků, kteří
kupují klenoty, je pořizují jako investici. Správný investiční šperk má dle
Ryšavého alespoň jeden větší drahokam, protože právě cena velkých vzácných
kamenů roste nejrychleji. „Zájem Čechů i Slováků o investiční šperky se
přibližuje tradici západních zemí, kde kvalitní šperky bývají běžnou součástí
investičního portfolia Drží hodnotu, která se pak předává napříč generacemi.
V současné době vidíme, že se zákazníci o tuto kategorii šperků zajímají
více než v minulosti,“ dodává Ryšavý.
ALO diamonds
je významná česká klenotnická společnost s nejširší maloobchodní sítí s diamantovými šperky v ČR a SR. Již od roku 1995 vyrábí oslnivé šperky s diamanty a barevnými drahokamy různých kolekcí a stylů v jednom z největších kreativních ateliérů ve střední Evropě. Jako první firma v ČR a na Slovensku začala v roce 1997 obchodovat na burzách v Antverpách, Hongkongu a Izraeli. ALO diamonds má v současné době pět luxusních prodejen v České republice a tři na Slovensku. V roce 2013 společnost zprovoznila butik ve floridském Miami a nyní otevírá luxusní prodejnu v texaském Houstonu.
Více informací na: www.alo.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz