Se znalostí inkasních agentur se zvyšuje ochota lidí s nimi komunikovat
Povědomí o inkasních agenturách a náplni jejich práce má již více než polovina Čechů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury IPSOS.
Tito lidé jsou zároveň ochotnější aktivně reagovat na písemnou komunikaci ze strany inkasních agentur (82 %), než je tomu v případě těch, kteří činnost inkasních agentur neznají (65 %).
Inkasní agentura je organizace, která kupuje dluhy od původního věřitele (např. od bank, telekomunikačních operátorů, poskytovatelů internetu, televizí atp.) a následně je spravuje a vymáhá. Povědomí o její činnosti má více než polovina Čechů (52 %). Každý osmý Čech se ovšem mylně domnívá, že se jedná o společnost, která poskytuje bankovní služby (13 %), další desetina Čechů považuje inkasní agenturu za společnost, která se zabývá konsolidací půjček (4 %), poskytováním rychlých půjček (3%) či osobním bankrotem (3 %). Pětina lidí činnosti inkasní agentury vůbec nezná a není je tedy schopna specifikovat (22 %).
Korespondenční kontakt většina dlužníků respektuje
Jedním z nejčastějších způsobů, kterým inkasní agentura poprvé osloví svého klienta, je písemná komunikace prostřednictvím dopisu. V případě, kdy by lidé obdrželi od inkasní agentury dopis ohledně svého dluhu, by tři čtvrtiny Čechů dopis přečetly a agenturu kontaktovaly (75 %). Každý třináctý Čech by si dopis přečetl a čekal by, co se bude dít (8 %). Jeden z dvaceti lidí by dopis přečet a následně ho vyhodil do koše (5 %) a pouze 2 % adresátů korespondence inkasní agentury by vyhodila dopis do koše bez jeho přečtení, aniž by řešila následky tohoto jednání.
„Z výsledků našeho průzkumu vyplývá, že lidé, kteří mají povědomí o náplni činnosti inkasních agentur, jsou také ochotnější s těmito agenturami komunikovat. Na písemnou výzvu správců pohledávek by reagovalo 82 % Čechů. Naopak v případě neznalosti aktivit inkasních agentur by tak učinilo jen 65 % Čechů,“ říká Markéta Fixová ze společnosti KRUK.
Lidé raději mluví o svých dluzích se ženami
Češi, kteří se potýkají s dluhy, jsou ochotnější o svých finančních problémech mluvit spíše se ženami (58 %), než s muži (42 %). Cení si u nich zejména jejich porozumění (27 %), zaměření na řešení finančních problémů (22 %), citlivosti (20 %) a schopnosti lépe řídit domácí rozpočet (19 %). Pokud se naopak Češi rozhodnou obrátit v rámci řešení svých dluhů na muže, je to v převážné míře díky jejich schopnosti zaměřit se přímočaře na řešení finančních problémů (70 %).
Vlastní zkušenosti s dluhy výrazně zvyšují finanční zodpovědnost
Dvě pětiny Čechů by po splacení svých dluhů případné další našetřené finanční prostředky nechaly na svém běžném účtu a platily by z nich své běžné výdaje (40 %). Další dvě pětiny Čechů by dále spořily za účelem zabezpečení budoucnosti svých dětí (22 %) či sebe samých v důchodu (18 %). Třetina Čechů by naopak utrácela a za tyto peníze koupila nový dům či byt (12 %), vybavení do domácnosti a elektroniku (8 %), dovolenou (8 %) nebo nový automobil (7 %).
-of-
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz