Na druhé místo se mezi banky vměstnala pojišťovna
Kooperativa se dvěma zlatými, třemi stříbry a dvěma bronzy. Výjimečně se jí
dařilo v Neživotním pojištění a Pojištění pro podnikatele. Stříbro
přidala v Životním pojištění, kde ji
předstihla Pojišťovna České spořitelny,
která kategorii pevně vládne již několik let.
Equa banka na třetím místě podle porotců dokázala, že umí
nabídnout zajímavé úvěry. Nejlepší hypoteční
i spotřebitelské úvěry patří právě jí. Laická veřejnost přidala Equa bance
také Zlatou korunu v Ceně veřejnosti
za běžný účet. V anketě Cena veřejnosti a Cena podnikatelů se letos sešlo
přes 90 000 hlasů.
To, proč se
především "mladé" banky musejí snažit, vysvětluje nedávný průzkum pro
Fórum Zlaté koruny na téma Vize bankovnictví. „Dlouhodobě nám vychází velmi vysoká spokojenost klientů
s hlavní bankou, o to těžší je dnes upoutat jejich pozornost. Až čas
ukáže, zda např. mobilní bankovnictví, aktivity bank na sociálních sítích,
čistě internetové banky (bez poboček) nějak výrazně ovlivní strukturu klientů
bankovního trhu,“ říká Tomáš Macků,
Research & Communication Director agentuy Ipsos, která výzkum
realizovala.
Porotci svou
spokojenost s konkrétními produkty projevili prostřednictvím víc než 35 tisíci dílčích známek. Každý
soutěžící si odnesl známky ve třech kritériích, ze kterých se váženým průměrem
počítá výsledné hodnocení.
„Zpravidla nejvyšší váhu kladou porotci na ekonomické kritérium,
tedy na cenu a výnosy produktu. V průměru napříč kategoriemi je to skoro
čtyřicet procent. Kvalita, druhé kritérium, se do výsledků promítá takřka
přesně vahou jedné třetiny. Bezpečnosti pak náleží třetí místo se sedmadvaceti
procenty,“ vysvětluje prof. Michal Mejstřík, předseda Rady
Finanční akademie Zlaté koruny, která nejen dohlíží na regulérnost soutěže,
ale schvaluje i členy Finanční akademie, kategorizaci a parametrizaci produktů
a celý systém hodnocení.
Váhy, krom
toho, že podstatně ovlivňují známku, také prozrazují, čemu by se lidé při
výběru produktů měli věnovat nejvíc. Zmíněné průměrné váhy například dobře
odpovídají základním bankovním produktům - účtům nebo platebním kartám.
Půjdete-li si ale vybírat pojištění, radí Finanční akademie Zlaté koruny víc
zohlednit kvalitu, tedy rozsah krytí, kterému zde dala plných 40 %. Na
bezpečnost se zase dívejte především u on-line aplikací.
Novinkou letošního ročníku je udílení CenyZlaté koruny za společenskou
odpovědnost. Premiérové vítězství v ceně, která bude putovní, si odnáší Česká spořitelna. Ocenění získala na
základě výsledků exkluzivního výzkumu agentury Ipsos pro Zlatou korunu, kde ji
za společensky nejodpovědnější finanční dům spontánně označilo nejvíc
respondentů. Na druhém a třetím místě se shodně umístily ČSOB a Komerční banka
Výsledková listina Zlatá koruna 2015
Hlavní kategorie
Novinka roku
1. Převod
hypotéky Air Bank, Air Bank
2. Mobilní
aplikace mBank 2.0, mBank
3. Bezkontaktní
nálepka MasterCard, Raiffeisenbank
Cena veřejnosti
1. Běžný
účet Equa bank, Equa bank
2. Kreditní
karta Cetelem, CETELEM ČR
3. Spořicí
účet ING Konto, ING Bank
Cena podnikatelů
1. Fio
podnikatelský účet bez poplatků, Fio banka
2. Firemní
běžný účet Equa bank, Equa bank
3. Cetelem
AUTO, CETELEM ČR
Produkty určené retailovým zákazníkům
Účty
1. Fio
osobní účet bez poplatků,
Fio banka
2.
Běžný
účet Air Bank, Air Bank
3. Běžný
účet Equa bank, Equa bank
Stavební spoření
1. WÜSTENROT
Kamarád+, Wüstenrot - stavební
spořitelna
2. Stavební
spoření ProSpoření,
Wüstenrot - stavební
spořitelna
3. Půjčka
ProBydlení, Wüstenrot - stavební
spořitelna
Hypotéky
1. Hypotéka,
Equa bank
2. Hypotéka
s Bezpečným financováním,
Hypoteční banka
3. Účelová
Variabilní hypotéka,
Raiffeisenbank
Úvěry
1. RePůjčka,
Equa bank
2. Půjčka
Air Bank,
Air Bank
3. PRESTO
Půjčka Převedení úvěru,
UniCredit Bank
Platební karty
1. Bezkontaktní
platební nálepka,
GE Money Bank
2. Bezkontaktní
karta Equa bank,
Equa bank
3. Kreditní
karta DE LUXE,
Raiffeisenbank
On-line aplikace
1. Fio
Smartbanking,
Fio banka
2. Fio API
Bankovnictví 2.0,
Fio banka
3.
Nové
internetové bankovnictví mBank,
mBank
Životní pojištění
1. FLEXI
životní pojištění,
Pojišťovna České spořitelny
2.
PERSPEKTIVA,
Kooperativa pojišťovna
3. FLEXI
životní pojištění – JUNIOR,
Pojišťovna České
spořitelny
Neživotní pojištění
1. Cestovní
pojištění KOLUMBUS,
Kooperativa pojišťovna
2. Komplexní
pojištění vozidla NAMÍRU - pojištění odpovědnosti z provozu vozidla
Kooperativa pojišťovna
3. Komplexní
pojištění vozidla NAMÍRU - havarijní pojištění,
Kooperativa pojišťovna
Penzijní spoření
1. ZENIT -
doplňkové penzijní spoření,
Conseq penzijní společnost
2. Conseq
globální akciový účastnický fond,
Conseq penzijní
společnost
3. Doplňkové
penzijní spoření u Česká spořitelna - penzijní společnosti,
Česká spořitelna –
penzijní společnost
Podílové fondy
1. Active
Invest,
Conseq Investment Management
2. Horizont
Invest,
Conseq Investment
Management
3. Conseq Invest Akciový fond, Conseq Investment Management
Obchodování s CP
1. Fio
e-Broker,
Fio banka
2. Fio
Smartbroker.
Fio banka
3. Obchodník
s cennými papíry,
Patria Finance
Produkty pro podnikatele
Podnikatelské účty
1. Fio
podnikatelský účet bez poplatků,
Fio banka
2. Spořicí
účet Fio konto – podnikatelský,
Fio banka
3. Podnikatelské
eKonto START,
Raiffeisenbank
Podnikatelské úvěry
1. Fio
podnikatelský úvěr,
Fio banka
2.
ČSOB
Leasing - HIT Kredit - podnikatelský úvěr,
ČSOB Leasing
3.
AGRO
2015,
ČSOB Leasing
Pojištění pro podnikatele
1. TREND, Kooperativa pojišťovna
2. START
PLUS,
Kooperativa pojišťovna
3.
Komplexní
pojištění flotil od Kooperativy,
Kooperativa pojišťovna
Leasing pro podnikatele
1. Full-service
leasing - varianta ULTRA ALL INCLUSIVE,
ALD Automotive
2. Full-service
leasing - varianta ALL INCLUSIVE,
ALD Automotive
3. LeasePlan
Go,
LeasePlan ČR
Cena Zlaté koruny za společenskou odpovědnost
1. Česká spořitelna
2. - 3. ČSOB
2. - 3. Komerční banka
O soutěži Zlatá koruna
Od roku 2003 probíhá pod záštitou ministrů financí ČR soutěž
Zlatá koruna, která každoročně oceňuje nejlepší finanční produkty na
českém trhu. V roce 2015 se koná již její 13. ročník.
Letošního ročníku soutěže se zúčastnilo celkem 216
produktů od 77 finančních společností. Soutěž Zlatá koruna si
získala vysoké renomé zejména tím, že nejlepší produkty v 15 kategoriích vybírá
Finanční akademie složená z víc než 300 finančních odborníků. Ta
také uděluje cenu Novinka roku.
Významnou součástí soutěže je hlasování o Cenu
veřejnosti, kdy nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost
prostřednictvím internetu. Od roku 2008 je hlasování rozšířeno o Cenu
podnikatelů, o kterou soutěží nejoblíbenější finanční produkty pro malé a
střední podnikatele. Do veřejného hlasování v roce 2015 bylo v obou anketách
odevzdáno přes 90 000 hlasů.
Výsledky hodnocení v soutěži Zlatá koruna pomáhají
veřejnosti snadněji se orientovat v nabídce finančních produktů, motivují
občany k tomu, aby se více zajímali o vlastnosti jednotlivých produktů a lépe
porozuměli nabídkám finančních společností.
Další
informace o soutěži Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info
Ing. Aneta Neradová
Project Manager
Zlatá koruna