(Kurzy.cz)
Apple je nejhodnotnější značkou světa, oceněn na 247 mld. USD. Druhý je Google
Výzkumná agentura Millward Brown aktualizovala svůj žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ TOP 100. Na vrchol žebříčku se po roce vrátil Apple, jehož hodnota značky se jen za letošní rok zvýšila o 2/3 na 247 mld. USD. Pomyslné stříbro patří Googlu s růstem o 9% na 174 mld. USD. Bronz patří Microsoftu s růstem o 28% na 115,5 mld. USD. Do TOP 5 se vešly ještě IBM s 93,9 mld. USD (-13%) a Visa s 91,9 mld. USD (+16%).
Největší růst hodnoty zaznamenal Facebook (+99%), již jmenovaný Apple (+67%) a Intel +58%).
Během posledních 10 let se pak nejvíce zvýšila hodnota značek Apple a to o plných 1 446%, AT&T (+1240%) a Amazon (+941%).
Hodnota čínských značek se během posledních 10 let zvýšila desetinásobně. Do TOP 100 se jich dostalo 7 v čele s Alibabou, Huawei a HDFC.
Celkově se hodnota 100 nejlepších značek světa za posledních 10 let zvýšila o 126% na 3,3 biliónu dolarů. en od začátku roku si značky polepšily o 14%
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz