Mobilní aplikace: Nejvíc záleží na funkčnosti a designu
Lidé si vybírají mobilní aplikace bank zejména podle toho, jak jsou přehledné a jak vypadají. Budoucnost mají ty aplikace, které jsou schopny spojit funkčnost s vyšším uživatelským zážitkem díky lepší orientaci a designu. Ukazuje to průzkum Mapa Research pro portál The Financial Brand.
Z analýz také vyplynulo, že 100 procent dotázaných bank podporuje mobilní platformu iOS a Android, 60 procent Windows a jen několik z nich investuje do podpory Blackberry. Minulý rok se banky po celém světě zaměřily na zdokonalení mobilního bankovnictví.
„Lidé chtějí mít přístup ke svým účtům 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a možnost využívat stále propracovanější aplikace na chytrých telefonech a tabletech. Výsledkem je nepřeberné množství zajímavých novinek a vylepšení," říká Jim Marous, vydavatel Retail Banking Strategies pro portál The Financial Brand.
Podle průzkumu 29 procent bank nabízí mobilní aplikaci umožňující zablokování kreditní nebo debetní karty jednoduše přes mobil. Z průzkumu dále vyplývá, že až 91 procent bank umožňuje klientům provádět platby stávajícím příjemcům, zhruba polovina umožňuje platby ve prospěch nových příjemců nebo na telefonní číslo. Pouze 14 procent hodnocených aplikací umožňuje platby na e-mailovou adresu a dvě procenta prostřednictvím sociálních sítí.
„Funkčnost a design jdou u mobilních aplikací ruku v ruce. Ovládat banku přes mobil je dnes otázka stylu a vkusu. Naši mobilní aplikaci si už stáhlo přes 70 000 klientů. Asi polovina ji aktivně využívá. Měsíčně zaznamenáme až 200 000 přihlášení. Za minulý rok aplikací protekla více než miliarda korun (56 milionů euro),“ říká specialista na mobilní bankovnictví banky Zuno František Cimbálik.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz