Vánoční prodeje obchodní sítě Metro, CEO očekává splnění celoročního cíle
Autor: Ondřej Jankovič
Německý maloobchodní řetězec Metro AG (MEO.DE) v úterý reportoval vyšší vánoční prodeje, tři ze čtyř hlavních divizí měly lepší kvartální výsledky v porovnání s předchozím kvartálem, což signalizuje pokračující obrat k lepšímu, přestože poptávka na domácím trhu zůstává slabá.
Společnost se sídlem v Düsseldorfu je čtvrtý největší evropský řetězec, provozuje 2200 obchodů ve 30ti zemích. V České republice vlastní síť prodejen Makro.
Olaf Koch - CEO společnosti řekl: „Vánoční prodeje byly celkově pozitivní. Tento pozitivní vývoj znamená, že jsme vytvořili solidní základ pro splnění našeho celoročního cíle prodejů.”
Celkově za minulý kvartál prodeje vzrostly o 2,1 % v porovnání s předchozím kvartálem. Vzhledem ke stejnému období předchozího roku jde sice o pokles o 2,2 % na 18,3 miliardy euro, i tak ale byly překonány odhady v průměrné výši 18,2 miliardy euro. Růst prodeje divize Media-Saturn (zaměřující se na spotřební elektroniku) ve výši 3,8 % byl nejvyšší od roku 2006. Naopak prodeje divize Galeria Kaufhof (provozující obchodní řetězec v Německu a Belgii) klesly o 1,4 % hlavně kvůli mírnému počasí, které způsobilo nižší prodeje zimního oblečení.
Zdroj: www.metrogroup.de
Zásadní problémy nadále souvisí s působením na trzích v Rusku a na Ukrajině, na to navazují i negativní měnové efekty. Rusko je pro Metro nejvýznamnější zahraniční trh. Podle Warburg Research se aktuálně podílí 9 % na prodejích a 27 % na provozním zisku.
Kvartál od října do prosince se obvykle podílí asi 30 % na celkových ročních prodejích a tvoří také 60 % provozního zisku, protože zahrnuje hlavní nákupní sezonu. Tento kvartál je pro společnost první účetní kvartál, fiskální rok totiž končí v září.
Vedení chce podpořit růst a generovat hotovost hlavně prodejem a omezením aktivit ve Vietnamu, Dánsku a dalších zemích. Pozastaveno bylo také IPO ruské části, minulý měsíc Olaf Koch řekl, že by to nemělo smysl kvůli politické krizi a zhoršenému ekonomickému prostředí.
Bruno Monteyene - analytik Bernstein říká: .Zdá se, že Metro se transformuje v moderního maloobchodníka” a dodává: “Jen málo obchodníků bude schopných reportovat přes Vánoce takové výsledky.” Svoje doporučení hodnotí stupněm outperform.
Akcie v loňském roce propadly asi o 28 %. Na tuto zprávu v úterý reagovaly pozitivně, aktuálně se cena pohybuje kolem 26 euro. Úplné výsledky budou reportovány 10. února.
Více informací na STOX.CZ | Podpora pro online obchodování
STOX.CZ zprostředkovává online obchodování na více než 80 akciových trzích prostřednictvím platformy Trader Workstation. Nabízí velmi nízké poplatky a technickou a investiční podporu v češtině. Více na www.stox.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Štěpán Křeček, BHS
Tři měsíce v řadě klesají ceny potravin v České republice nejrychleji ze všech zemí Evropské unie
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz