Maloobchodní tržby se za září zvýšily o 6,2%
Tržby v maloobchodě vzrostly v září reálně meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně se tržby očištěné o vliv počtu pracovních dní zvýšily o 4,5 %, bez očištění o 6,2 %.
Tržby rostly v motoristickém segmentu i v samotném
maloobchodě. Nejvyšší růst zaznamenal prodej přes internet či
prostřednictvím zásilkové služby (o 22,6 %) a specializovaný maloobchod s
počítačovým a komunikačním zařízením (o 20,8 %). Rostly také tržby za prodej
výrobků pro domácnost (o 3,3 %), výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 2,5
%) a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 2,4 %). Tržby za
potraviny byly vyšší v nespecializovaných prodejnách o 0,3 % a ve
specializovaných o 3,7 %. Naopak snížení vykázaly specializované prodejny oděvů
a obuvi (o 2,6 %).
Sezónně očištěné tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav
motorových vozidel (CZ-NACE 45+47) se zvýšily v září reálně meziměsíčně
o 0,3 % a meziročně očištěné o kalendářní vlivy vzrostly o 4,5 %. K meziročnímu
růstu tržeb bez očištění o 6,2 % přispěl při vyšším počtu pracovních dní
(+1) více motoristický segment než samotný maloobchod (viz tabulka č. 2).
Zdroj: Český statistický úřad
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz