Investicniweb.cz (Investičníweb, s.r.o.)
Investice  |  20.09.2014 13:13:08

Řeč lidského těla: 4 užitečné lekce

Řada našich projevů chování, ať verbálních, nebo mimických, ovlivňuje naše okolí. V pracovním procesu navíc může chování zcela změnit přístup k práci, náladu v kanceláři nebo oddanost zaměstnanců. Jste-li v manažerské pozici, platí to dvojnásob.

"Základní reakcí člověka na negativní podnět jsou negativní gesta. Pokud je člověk ve vedoucí pozici, musí se naučit své chování ovládat. Musí se naučit rozpoznávat, kdy reagovat pozitivně, a kdy naopak negativně," říká Carol Goman, poradkyně z Dilenschneider Group, společnosti, která se zabývá komunikací.

Jak se chovat ve vedoucí pozici? Co vám může pomoci v komunikaci se zaměstnanci?

1. Kdo se nedívá, neposlouchá

Každý si v duchu řekne, že dokáže vnímat, i když sleduje jinou věc. Ale dívat se do mobilu nebo si dělat kávu, zatímco se váš zaměstnanec potí a snaží se s vámi komunikovat, je vrchol neslušnosti. Ani vůči zaměstnancům si něco takového nemůžete dovolit.

"Pokud chce mít šéf firmy spokojené zaměstnance, kteří si svého nadřízeného váží, měl by při každém kontaktu s nimi udržovat oční kontakt," říká Carol Goman. Takové chování ujistí zaměstnance, že máte zájem o to, co říkají.

Záleží samozřejmě na situaci. Manažerská pozice je zcela odlišná od běžného zaměstnání. Pokud spěcháte na schůzku nebo máte v hlavě důležité věci, je přípustné "odbýt" zaměstnance pohledem jinam. Měl by to pochopit a přijít za vámi později.

2. Nepodceňujte gesta

Přemýšlejte o gestech, která děláte každý den. Například když je vám zima, zkřížíte ruce, když vás někdo pustí na silnici, poděkujete lehkým pokynutím ruky.

Právě tato gesta, ve většině případů téměř nevědomá, mohou mít v práci zcela jiný význam, než jaký zamýšlíte.

Lidé musejí pochopit sílu a dopad gest, která jsou nedílnou součástí jejich chování. Pokud se na poradě zeptáte zaměstnanců, zda nemají nějaké dotazy a zkřížíte u toho ruce, vypovídá to o vás, že vlastně žádné otázky nechcete slyšet. Uzavíráte se před společností. A takových příkladů jsou desítky.

3. Přiměřená vzdálenost

 

Pokud jste někdy cestovali přeplněným pražským metrem, víte, co znamená narušení osobního prostoru. Tento pocit by neměl mít nikdo na pracovišti.

 

"Čím blíže stojíme svému zaměstnanci, tím více ho znervózňujeme. V práci je na tento prostor háklivý téměř každý. To, co platí v rodině nebo mezi přáteli, kdy se přiblížíme bez problémů na několik centimetrů, neplatí mezi kolegy," dodává Carol Goman.

 

Pro každodenní pracovní styk se doporučuje udržovat vzdálenost od jednoho do tří metrů. To by měl být pro každého zaměstnance i šéfa ideální prostor ke komunikaci.

 

4. Úsměv vždy a všude

 

Existuje několik celosvětově známých mimických gest, například pro radost, zlobu nebo překvapení. Během rozhovoru s kolegy v práci vás může rozhodit jakákoli jejich narážka či nápad. Držte své mimické svaly pod kontrolou, vyslechněte si pečlivě vše, co vám chce dotyčný sdělit, a reagujte především slovně.

 

Mimický projev zloby nebo překvapení si nechte pro sebe.

 

Jediným žádaným projevem je úsměv. Působí příjemně a dodává lidem, kteří s vámi chtějí mluvit, pocit jistoty a uvolnění.

   Kvality, které z vás udělají nezapomenutelného šéfa Kvality, které z vás udělají nezapomenutelného šéfa

Skvělý šéf musí disponovat speciálními vlastnostmi, které se prokáží ve chvíli, kdy to hraje největší roli. K tomu, aby si manažer zasloužil uznání těch, které řídí, funkce na vizitce nestačí. O jakých rysech je řeč?

      Sezení nás zabíjí Sezení nás zabíjí

V době lovců a sběračů trávili lidé během dne většinu času na nohou. Postupem času se ale život stával stále sedavějším. Vrcholem vývoje byl rozvoj automobilové dopravy a vynálezy televize a počítače. Průměrný člověk 21. století denně prosedí kolem devíti hodin, což je dokonce více času, než kolik věnuje spánku. Málokdo si přitom uvědomuje, že je sezení jedním z nejhorších zlozvyků, které si lidstvo v celé své historii osvojilo.

      10 věcí, které by měly být součástí každého pracovního dne 10 věcí, které by měly být součástí každého pracovního dne

Nechte se inspirovat radami, jak zvýšit produktivitu, od člověka, který o sobě tvrdí, že je jednoznačně soustředěný na výkon. Jeff Haden, zakladatel populárního serveru CAREEREALISM zaměřeného na kariérní koučování, sdílel na LinkedInu příspěvek se svým seznamem úkolů pro každý den, který mu zajistil úspěch ve světě byznysu.

 

 

 


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Investice:

Čt   8:45  Ranní okénko - Důvěra v tuzemskou ekonomiku na vzestupu Raiffeisenbank a.s. (Raiffeisenbank a.s.)
Čt   8:32  Americký růst i v 1. čtvrtletí (opět) velmi svižný ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)

Přečtěte si také:

19.05.20214 investiční lekce od Davida Swensena Investicniweb.cz (Investičníweb, s.r.o.)
04.11.20144. listopad: Užitečné informace pro investory Investicniweb.cz (Investičníweb, s.r.o.)



Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688