Networking - nový nástroj pro růst vaší společnosti
Hledáte způsoby jak podpořit vaši firmu na trhu, najít zdroj
pro nové zákazníky nebo způsob jak posílit vztah s těmi stávajícími? Pak
networkingové kluby mohou být tím pravým pro vás.
Co je to networking?
Úplně laicky řečeno, networking znamená navázat, udržovat a
budovat dobré vztahy se svými dodavateli, odběrateli, na úřadech, známými,
obchodními přáteli, atd. Vím, na koho se mohu obrátit a s čím.
Networking nám pomáhá ze situace
„jsem správný člověk na správném místě v nesprávný čas“ (není uzavřen prodej)
nebo situace „jsem správný člověk na nesprávném místě v nesprávný čas“ do
situace „jsem člověk na správném místě a ve správný čas“ (prodej uskutečněn).
Je obecně známo, že byznys
networking je více cenově efektivní metoda získávání nových obchodních příležitostí
než úsilí vložené do reklamy nebo PR. Je to z důvodu, že networking je
nízko-nákladová aktivita, která zahrnuje více osobního závazku a přičinění než
peníze společnosti.
Co to znamená? Oproti nemalým
prostředkům, které firma vkládá do reklamy a PR je platba za networkingové
kluby velmi malou položkou. Naopak vyžaduje aktivní zapojení každého účastníka
a výsledky networkingu jsou závislé pouze na jeho úsilí, snažení a komunikaci.
Dokonce není ani výhrou zúčastnit
se jedné networkingové akce, posbírat 20 vizitek a všechny následně obvolat
jako potenciální zákazníky. Úspěch pravého umění networkingu leží někde jinde.
Networking není primárně prodejní nástroj, je o vytváření a dlouhodobém
budování obchodních vztahů, které vám v případě nastavení dobrého vztahu
založeného na důvěře mohou přinést mnoho doporučení ze třetích stran.
S tímto konceptem se můžete
setkat na podnikatelských setkáních Business for Breakfast. Zde se setkávají
stejně smýšlející podnikatelé, kterým záleží na růstu své firmy a aktivně pro
to hledají nové možnosti.
Pro většinu firem velmi dobře
funguje doporučení. Někteří podnikatelé postavili svoji kariéru POUZE na
doporučení. Avšak často se jedná o tzv. „pasivní“ formu doporučení – čekám, až
mě můj spokojený zákazník doporučí. V podnikatelských klubech, které se
specializují na referenční networking se podnikatelé učí, že umět si říci o konkrétní
doporučení, může velmi efektivně fungovat. Zněkolikanásobíte tak tu nejlepší
formu obchodu, kterou je za běžných okolností nutno posilovat reklamou.
Není nad osobní zkušenost –
vyberte si některý z podnikatelských klubů Business for Breakfast a
přijďte se osobně pozdravit a seznámit s místními podnikateli a zjistěte,
zda růst prostřednictvím doporučení může být pro vaši firmu to pravé.
Kamila Zárychtová
Je ředitelkou projektu podnikatelských klubů Business for Breakfast, který v roce 2009 v České republice založila.
Business for Breakfast je nový marketingový nástroj, který vám pomůže udržet váš okruh kontaktů aktivní, propagovat byznys na osobní úrovni a získávat kontakty na nové zakázky prostřednictvím doporučení. Více informací na www.bforb.cz
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz