Luxus – Postoj k životu, ale i možnost výdělku
Firmy vyrábějící luxusní zboží, které se prodává v tom nejvyšším cenovém segmentu patří mezi ty, které z krize vyšly “nejméně” postižené a navíc se z recese zmátořily velice rychle. Málokterý obor je tak málo elastický jako právě luxusní odvětví. Na rozdíl od bankovního či hypotéčního sektoru, kde jsme byli svědky mnoha bankrotů, tak v případě luxusního segmentu se jednalo o jediný výrazný krach, kterým byla insolvence modního domu Lacroix. Nicméně toto je již dlouho historií a luxusní odvětví se těší naopak nebývalé slávě. Například firma Richemenot, která vlastní značky jako Cartier, Montblanc, IWC, Swatch a mnohé další, významně reprezentuje luxusní odvětví. Firma mezi lety 2009-2013 zdvojnásobila jak tržby tak čistý zisk. Tržby za rok 2013 dosáhly rekordních 10,1 mld. EUR a jsou ve srovnáni s předchozím obdobím o 14% vyšší. Zisk vzrostl dokonce o 30% což v absolutním vyjádření představuje úctyhodných 2 mld. EUR. Hlavním důvodem růstu je sílící poptávka po luxusním zboží, která přichází z Asie. Podíl asijského regionu v současné době přesahuje již 40% celosvětových tržeb a dál roste.
Podle studie Boston Consulting Group je v Číně více než jeden milion milionářských rodin, což je po USA a Japonsku nejvíce na světe. To je také jedním z hlavních důvodů proč i ostatní prémiové značky těží ze zvýšené poptávky. Němečtí výrobci luxusních aut BMW, Audi, Mercedes a Porsche zaznamenaly vůbec nejvyšší prodeje na asijském trhu ve své historii, zatímco v Evropě a USA se jednalo o poklesy.
Z výše uvedených automobilových značek je pouze Porsche AG tou, která je zastoupená v tzv. “Solactive Luxus&Lifestyle“ indexu. Právě na tento index emitovala Commerzbank AG certifikát (ISIN:DE000DR0NUM1), který není časově omezen. Index je složen z dvaceti titulů mezi které patří světoznámé firmy z oblasti luxusního zboží např. LVMH, Hermes, Tiffany, již zmíněný Richemont a Porsche či Burberry a Apple. Složení indexu je tvořeno na kvartální bázi dle tržní kapitalizace jednotlivých firem, avšak maximálně může firma představovat 7,5% indexu, což zajišťuje diverzifikaci a relativní nezávislost indexu na jednotlivých titulech.
Aktuální cena certifikátu je 221 EUR a je přímo odvozena v poměru 1:1 od hodnoty indexu, tudíž certifikát přímo kopíruje vývoj Luxus&Lifestyle indexu směrem nahoru ale i dolu. Emitent si sice účtuje roční managementfee ve výši 1,5%, avšak to je v porovnání s perspektivou tohoto sektoru zanedbatelná hodnota, navíc když certifikát ještě vyplácí dividendu na roční bázi. Její výše se odvozuje od hodnot dividend jednotlivých firem tvořící index Solactive Luxus.
Autor: Sven Subotič, Člen Investičního výboru Charles Bridge Global Macro Fund
http://www.chbridge.cz/
Poučení o rizicích
Informace uvedené v této analýze (dále jen "Analýza) jsou pouze informativního a vzdělávacího charakteru a nejsou myšleny jako návrh nebo nabídka ke koupi či prodeji jakéhokoliv investičního nástroje. Rozhodnutí obchodovat s finančními instrumenty je odpovědností každého jednotlivce a jedině on sám nese za svá rozhodnutí plnou odpovědnost. Hodnota finančních instrumentů v čase kolísá a návratnost investice není zaručena. Výsledky minulého období nejsou zárukou výnosů budoucích. Informace a data v Analýze mohou být čerpána z externích zdrojů. Autor neodpovídá a neručí za aktuálnost, úplnost, zákonnost, včasnost či správnost veškerých informací, dat a prohlášení.
Tyto zprávy pro vás vytváří server Proinvestory.cz
ve spolupráci se serverem SILVERUM.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz