(Kurzy.cz)
Prodeje os. automobilů v EU v listopadu rostly o 1,2% r/r na 938 021 vozů, od začátku roku ale klesají o 2,7% na 10,9 miliónu
V listopadu se nejlépe dařilo automobilovým prodejcům v Holandsku (+34,3%), Řecku (+31,2%) a v Portugalsku (+23,1%). Prodeje ve Velké Británii rostly o 7%. Prodeje v Německu poklesly o 2%, ve Francii o 4% a v Itálii o 4,5%. Největší propady zaznamenaly trhy v Irsku (-20,5%), na Kypru (-14,8%) a Belgii (10,6%).
Prodeje v ČR v listopadu rostly o 3,5% na 14 697 vozů.
Za prvních 11 měsíců se počet registrací snížil meziročně o 2,7% na celkem 10 945 360 vozů. Hlavní trhy přispěly vesměs k poklesu - Německo -4,9%, ve Francii -7,1% a Itálie 7,7%. Nejvíce klesl prodej na Kypru (-36,8%) , v Holandsku (-21,7%) a v Rumunsku (-15,4%). Nejlépe se naopak vedlo automobilovému sektoru v Estonsku (+14,1%), ve Velké Británii (+9,9%) a v Portugalsku (+9,3%).
Prodeje v ČR v tomto srovnání poklesly o 6,8% na 150 197 vozů.
Co se týče jednotlivých značek, tak v listopadu v meziročním srovnání lídrem evropského trhu stále zůstává s velkým náskokem německý koncern VW s prodejem 237 409 vozů, což odpovídá meziročnímu růstu o 3,3% a zvýšení tržního podílu z 25,6 na 26,2%. V rámci koncernu si nejlépe vedla Škoda s růstem prodejů o 18,1% na 35 759 vozů a růstem tržního podílu ze 3,9 na 4,5%.
Pomyslné stříbro patří francouzskému koncernu PSA Group s prodejem 102 815 vozů a poklesu o 1,2%.
Bronz pak patří francouzskému Renaultu s růstem prodejů o 9,9% na 80 946 vozů. Dceřinná automobilka Dacia zvedla své prodeje 31,1% na 18 801 vůz.
Následují automobilky GM s poklesem prodejů o 3,7%. Ford s poklesem o 1,8%, BMW s poklesem o 6,8%, Fiat s poklesem o 5,8% a Daimler s poklesem o 1,7%.
Z asijských značek si nejlépe vedla Toyota s prodejem 37 565 vozů a růstem o 7,3%, následovaná Nissanem s mírným zlepšením na 29 891 vozů a jihokorejskou značkou Hyundai s poklesem prodejů o 7,3% na 31 778 vozů.
Vůbec nejlépe si v EU vedly automobilky Mitsubishi a Mazda, které zvedly své prodeje meziročně o 64,6 respektive 35,2%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz