Automobilový průmysl v USA začíná po recesi výrazně ožívat
Prodej automobilů úzce souvisí s důvěrou spotřebitelů, která roste spolu s růstem jejich kupní síly a poklesem zadluženosti domácností. Banky jsou zároveň ochotnější prodlužovat termíny splátek, což zvyšuje možnosti spotřebitelů nakupovat. Objem půjček na nákup automobilů dosáhl ve Spojených státech v roce 2013 výše 92 miliard dolarů, nejvíce od roku 2007. Spolu s růstem populace a příznivému demografickému rozložení zavdávají tyto trendy z dlouhodobého hlediska důvod k pozitivním očekáváním.
Předpokládá se, že automobilky přinesou v roce 2014 na trh 41 nových produktů, zatímco v letošním roce jich bylo pouze 20. „Navzdory pomalému a nejistému oživování jsou tyto trendy známkou toho, že spotřebitelé jsou stále ochotnější utrácet větší obnosy,“ říká Tristan Balcer, autor zprávy a analytik automobilového průmyslu společnosti Euler Hermes. A dodává: „Mnoho automobilek po velké recesi v roce 2009 restrukturalizovalo své provozy. Podmínky v tomto sektoru se významně změnily, odvětví zeštíhlelo a zefektivnilo a to s sebou přineslo současné možnosti.“
Průměrné stáří amerických osobních vozidel je podle zprávy 11,4 let. Na základě toho Euler Hermes předpokládá, že poroste i poptávka u výrobců náhradních dílů. Ti budou pokračovat v restrukturalizaci a snižování nákladů, což jim přinese vyšší zisky a stabilitu.
Euler Hermes, světový leader v pojištění pohledávek.
Více informací na: www.eulerhermes.cz
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz